Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Snyggisar

För några dagar sedan tog jag mig i kragen och gjorde vattenbyten i alla mina akvarier. Det är inte jobbigt, men tråkigt. Jag kopplar en lång slang till duschuttaget och både tappar ut och fyller på med slangen. Det hade gått två månader sen jag gjorde det sist och det är alldeles för lång tid men jag har inte orkat förut.

Bilden under är en av två riktiga skönheter jag hittade i det stora räkakvariet. De är helvita och ganska snyggt vita också. Fin täckande färg. För att vara perfekta ska alla ben också vara vita hela vägen ner och det är dom inte men snygga nog för mig.

Jag ska se om jag inte får till någon bättre bild så småningom.

mars 11, 2011 - Posted by | akvaristik

2 kommentarer »

  1. Ljuvliga räkor, min haka hänger som vanligt nere i tangentbordet.
    Visst är det tråkigt med vattenbyten.. det är då jag ångrar att vi har lite större kar här hemma. Hur många olika räksorter har du nu?

    Sen tänkte jag på utlottningen som Janne har (som jag och maken kommer delta i nästa helg), är det ok om jag tipsar mina bloggläsare om den? Ju fler som stödjer cancerfonden ju bättre 🙂
    Kram på dig!

    Kommentar av ≈Sanna≈ | mars 12, 2011 | Svara

    • Tipsa alla du vill om utlottningen. Ju fler som är med ju bättre. Sen om du inte vill bli spammad av Cancerfonden efteråt om att bidra med mer så kontakta dom så tar dom bort dig ur registret för reklam från dom 🙂

      Jag har dom här snygga Crystal red, Black crystal, några få helvita som jag inte vet om dom är Golden eller vad de kallas. White pearl, Red cherry, Breviata… det var nog alla. Sen har jag Blue pearl på gång bara jag orkar ta mig hem till en kompis som bor i stan som vill byta lite 😉

      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | mars 13, 2011 | Svara


Kommentera

