Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sjuksyrran var här

Vy strax öster om Myvatn på Island.

Sjuksystern från ASiH var här en timme och vi pratade mycket. Jag fick en karta med sömntabletter, spypåsar och lite papper. Bl a svaren på blodprovet de tog i tisdags. Hb var rätt lågt, 92. Det var väl det jag trodde. Nu ska vi ta ett nytt prov den 17e. Det är en torsdag. På fredagen ringer en läkare från Radiumhemmet och frågar hur jag mår och ska godkänna behandlingen som ska vara måndag 21a. Har inte blodvärdet kravlat sig upp över 100 måste jag få en blodtransfusion innan behandlingen. Och gissa vad… om jag behöver det kan jag få det hemma under helgen 😀 Vilken resurs va 😀

mars 10, 2011 - Posted by | Island, landskap, sjuk

2 kommentarer »

  1. Så vackert det är på Island!
    Jag har alltid drömt om att få åka dit, men av olika orsaker aldrig kommit till skott!

    Tack för dina goa kommentarer på min blogg, två av tre kommenterade bilder hänger just nu faktiskt på en liten utställning.

    Jo, jag googlade på penslar i elements, för jag viste inte om det gick att göra där, och hittade din snygga beskrivning. Så därför länkade jag som svar till Bonnfrua att hon kunde kika här. Blev lite förvånad när du sen kom till min sida… Men det är ju charmen med nätet, hur det ena ger det andra och hittar det tredje!

    Är glad jag hittade din blogg, för det är så fina bilder att inspireras av. Hoppas innerligt också att du får ett tillfrisknande! Men det är väl att ta en dag i sänder som gäller antar jag. Önskar dig allt gott!

    Kommentar av landsortsfotografen | mars 14, 2011 | Svara

    • Hejsan!

      Island är ett drömland för en landskapsfotograf och även fågelfotografer har sitt mecca här nåfot tidigare på säsongen. Fåglarna är så orädda.

      Det är så kul med det här länkandet och letandet efter smarta trixs. Jag blev så glad när Bonnfrua tackade för tipset och var ju tvungen att kika efter din sida bland hennes länkar.

      En dag i taget, det är så det är. Nu kommer ju våren och då blir det lättare 😀

      Många hälsningar Sonja!

      Kommentar av sonjac | mars 15, 2011 | Svara


Kommentera

