Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Doktorn ringde

Lysmask i trädgården

Kommer ni ihåg ”mina” lysmaskar i trädgården i somras? Här är en av de första bilderna, mörkt, skyhögt ISO på kameran. Men man kan ändå se kroppen på den och lyset längst bak på insidan av bakdelen. Den håller sig fast i växten med frambenen och hänger ner med baken, kröker upp den och lyser uppåt så att en ev partner ska flyga förbi och se ljuset.

Doktorn från ASiH ringde nyss och frågade hur jag mådde, om det blivit någon skillnad nu när jag tar lågdos kortison varje morgon. Jag berättade att jag kräktes utanför ICA i dag men jag är i alla fall hungrigare. Fast jag fick medge att det är lite svårt ändå att få ner större mängder mat. Han frågade en massa om hur jag spyr mm, plötsligt och oväntat. Jag berättade att det verkar komma upp saker jag inte åt sista utan många timmar tidigare. Då funderade han om vi inte ska göra en kontraströntgen av min mage/tarm för att se om det är något som stoppar upp matpassagen lite. Det låter vettigt, han ska försöka få tag i min ansvarige läkare på Radiumhemmet och försöka få tag i någon av mina kirurger som opererade mig. Vi får väl se hur det går 🙂

 

mars 10, 2011 - Posted by | insekter, sjuk

2 kommentarer »

  1. Du är en kämpe!Ut och promenera trots att du mår så där! och orka ta dig hem igen!
    Hoppas du kommer iväg på röntgen snarast. Bättre o få svar så man kan förstå varför man mår dåligt.
    Hoppas solen lyser hos dig i morgon:)Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | mars 10, 2011 | Svara

  2. Kanske det beor på mitt finska arv, sisun du vet 😉
    Hoppas det blir sol i morgon, har inte kollat SMHIs sida på några dagar nu. Men det skulle bli varmt har jag hört.
    Kramar!

    Kommentar av sonjac | mars 10, 2011 | Svara


Kommentera

