Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Inget besök idag

Dom ringde från hemsjukvården och var tvugna att flytta fram besöket jag skulle få idag. Det var sjukdomsfall hos dom. Det gör inte så mycket, jag mår hyfsat även om jag spydde lite i morse. Det kan bero på att jag åt lite för kraftig mat igår. Fick i mig en hel sådan där Goohlåda, eller vad dom heter. Men jag åt långsamt. Sen petade jag i mig lite rostbiff senare också. Tänkte att rött kött ska ju vara bra för blodbildningen, Hb.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta mig ner till Centrum och lämna blodprov eller om jag väntar till i morgon. Just det här mellanprovet är inte så väldigt viktigt. Jag kan skjuta på det lite om jag vill.

Trollsländan ovan fotade jag för några år sedan men är fortfarande väldigt nöjd med. Den ser så grym ut och oskärpan på gräset i bakgrunden är perfekt. Kanske jag någon gång gör en förstoring på den. Det är inte speciellt dyrt och ramar har jag hemma.

mars 7, 2011 - Posted by | insekter, sjuk

4 kommentarer »

  1. Härliga bilder i dina inlägg, jag längtar efter sommaren! Sen funderade jag lite kring dina illamåenden. Min pappa gick ju igenom cellgiftbehandling för sin lungcancer (som han är bra ifrån nu) och då fick han rådet att äta vanlig mat, men gärna med extra grädde i såsen, gärna med en folköl till maten osv. Alltså egentligen att plussa på sånt som folk som vill gå ner i vikt ska ta bort. Inte så konstigt, men ibland är den enkla lösningen svår att hitta bland alla produkter och sånt som finns. Nu gillar ju inte alla öl till maten, men man kan ju dricka läsk med kalorier i också, och det finns ju annat än gräddsås dessutom. Hoppas det kan vara till någon nytta, jag tror stenhårt på dig, på att du fixar dig igenom det här, även om man har rätt till hängiga dagar på vägen. Kram.

    Kommentar av Anna | mars 7, 2011 | Svara

    • Jodå, det där är precis vad min dietist föreslår. Men jag måste lyckas få i mig maten också. Jag har supersvårt att äta. Det är därför jag ville ha näringsdrycker den här gången också eftersom de funkade så bra förra gången.

      Kommentar av sonjac | mars 7, 2011 | Svara

  2. Ja en sådan bild skulle jag oxå vara väldigt nöjd med! Kan man säga perfekt om en bild?

    Kommentar av Åke | mars 7, 2011 | Svara

    • Ja det kan man, tycker jag 😀 Tack för de vänliga orden Åke.

      Kommentar av sonjac | mars 7, 2011 | Svara


Kommentera

