Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Längtan

Gammal skåpmat från i somras 😀

Är vi inte rätt trötta på snö, is, halka, höga elräkningar och kyla nu? I somras försökte jag fota flygande fjärilar igen och fick till det hyfsat. Kommer ni ihåg de varma vindstilla dagar då fjärilarna flög, syrsorna gnisslade och humlor, bin och bålgetingar sömnigt mumlade omkring bland blommorna?

Jag mår lite bättre nu, gjorde det igår också. Jag ser förstås till att inte missa mina tabletter mot illamående men det har fungerat. Både igår och idag tog jag en promenad till ICA. Det känns bättre när jag är hemma igen, och jag har lyckats äta lite rostat bröd med massor med Bregott och antingen ägg och ansjovis eller kallrökt lax.

Igår ringde en läkare från Radiumhemmet och vi pratade om hur jag mår och hur mycket jag tappat i vikt. Vi ska koppla in hemsjukvården så kan jag få lite näringsdropp hemma. Dom har inte ringt än, få se hur vi bestämmer om det nu är så att jag kan äta lite igen. Men det skulle nog behövas lite extra näring några dagar tror jag. Jag hoppas, hoppas, hoppas att slippa spy nu på några dagar i alla fall.

mars 1, 2011 - Posted by | insekter, sjuk

5 kommentarer »

  1. Vad skönt att du mår bättre!
    Ååh, jag längtar också till de dagarna… Du har fått så fint ljus i dina bilder, att det liksom lyser igenom fjärilens vingar. Vackert. Jag blir inspirerad!

    Kommentar av Anna Henningsson | mars 1, 2011 | Svara

    • Härligt, ut och jaga fjärilar i sommar 🙂

      Kommentar av sonjac | mars 1, 2011 | Svara

  2. Du är en vinnare Sonja, och det vet du.

    Med näringsdropp blir du på topp igen, och eventuella biverkekräkningar kan stå där med tappad haka.

    Kommentar av Janne Arleklint | mars 1, 2011 | Svara

    • Ja det är så skönt att jag mått hyfsat i två dagar nu 😀

      Kommentar av sonjac | mars 1, 2011 | Svara

  3. Tittar tillbaka på dina insektsbilder för att få inspiration. Detta är en av mina favoritbilder!

    Kommentar av Mian | januari 1, 2013 | Svara


Kommentera

