Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Så dumt

Jag håller på och beta av min DVD-samling och hade kommit fram till Broarna i Madison County ikväll. Stoppar in skivan i datorn märker till min häpnad att filmen bara är dubbad på tyska och italienska, samt svensk textad. Skumt, men jag tänkte att jag har väl inte sett filmen på just DVD då. Måste ha blivit ett konstigt felköp. Jag ville ju se om filmen så jag tittar på den tyskdubbat. Väldigt synd att förstöra Maryl Streeps fina brytningar med tyska men vad sjutton. När jag sett hela filmen och efteråt läser på fodralet för att se vad som blev fel inser jag att det finns en A och B-sida på skivan. A-sidan var den jag tittade på, B-sidan innehåller den engelska versionen. Ha! ha! Tänk om jag ändå tittat efter innan jag sett hela filmen.

februari 28, 2011 - Posted by | filmer

2 kommentarer »

  1. Har nog hänt mig med någon gång, väldigt frustrerande. Nu har jag även sett klart ”I Claudius” och jag kan säga att fast jag visste hur det skulle gå så var det riktigt spännande att se om serien, har inte sett den sedan den gick på tv 1976. Klart sevärd i alla fall.
    Kram

    Kommentar av CD | mars 2, 2011 | Svara

    • Ja jag både tittar om gamla filmer och läser om böcker då och då. Har det bara gått tillräckligt med tid så går det bra. Funderar på om det kanske är dags att se om hela Lynleyserien, det var några år sedan jag köpte den.
      Kanske CSI tål att ses om också, i alla fall de första boxarna.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | mars 2, 2011 | Svara


Kommentera

