Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Bättre och sämre

Crystal redräkahona med rom

Igår mådde jag dåligt hela dagen igen och spydde två gånger. Vikten går ner mer och mer 😦 Men i morse kändes det bättre, innan jag börjar äta, så jag tog mig till ICA. Låååångsamt och försiktigt. Jag behövde hämta en bok som kommit.

När jag kom hem fick jag i mig en rosta macka med skivat ägg och anjovis, gott! Sen ringde min dietist och undrade hur jag mådde. Vi snackade runt lite och hon ska prata med den sköterska jag haft kontakt med på Radiumhemmet nu senaste gångerna. Ev behöver jag lite näringsdropp, vi får se. Jag har gått ner 10 kg på fyra veckor nu, inte bra.

En riktig snygging till Crystal redräka. Man vill ha mycket vitt och täckande färger. De allra snyggaste och dyraste har helt vita ben, det har inga av mina räkor. Men lite vita prickar på benen har den i alla fall och nosen är vit, det är bra.

februari 28, 2011 - Posted by | akvaristik, sjuk

8 kommentarer »

  1. Så snygga! fråga från en icke kunnig: Kan man påverka färgen på dem med olika underlag, kost? Flundrefiskar får ju olika färg beroende på var de går, för att de ska kunna gömma sig
    Hoppas du får en fin dag utan illamående
    Kram

    Kommentar av Ingela | februari 28, 2011 | Svara

    • Ja lite kanske maten påverkar färgernas intesitet men inte täckningen. Det är bara vanlig hederlig urvalsavel som gäller.
      Jag hade turen att få tag i riktigt snygga räkor tidigare, nu gör jag så att jag plockar bort sådana som tappat färg för mycket så de inte förökar sig.

      Jo jag mår lite bättre idag än i helgen. Har fått i mig lite mat också, och fått behålla den hittills.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | februari 28, 2011 | Svara

  2. Oj, oj.. låter inte bra att du tappar så mycket i vikt. Hoppas att det stoppar snart med det trista. Håller tummarna. Snygga räkor i alla fall.
    Kramis

    Kommentar av CD | februari 28, 2011 | Svara

    • Jag väntar på att en sköterska ska ringa mig så får vi se hur vi gör.
      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | februari 28, 2011 | Svara

  3. Du är helt otrolig på att få till räkbilder. Bilderna var egentligen anledningen till att jag skuttade in hit till din sida, jag har alltid (senaste två åren) älskat dina bilder (speciellt på räkorna).

    Hoppas att du snart får må bättre igen, det låter inget vidare att du förlorar så mycket vikt.
    En kanske för privat fråga men kommer du kunna hålla din sjukdom i schackt eller kommer du bli sämre? Jag håller iaf mina tummar för att du ska få pigg och glad inom en snar framtid.
    Kram!

    Kommentar av ≈Sanna≈ | februari 28, 2011 | Svara

    • Vad glad jag blir för dina gulliga ord om mina räkbilder 😀

      Min läkare har hela tiden sagt, ända från början, att den här cancertypen går att behandla även om den kommer tillbaks. Jag hade förstås hoppats att den inte kom tillbaks. Men nu är det som det är. Återfallen kan komma med samma intervall eller längre eller kortare mellanrum och det finns flera olika behandlingar man kan prova för att slå tillbaks den mer ordentligt.
      Det bedrivs mycket forskning också och kommer nya behandlingar då och då, så det är bara att hänga med och hålla tummarna för mig 😀
      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | mars 1, 2011 | Svara

  4. Tack för ditt svar 🙂 Såg att jag lämnat min gamla bloggadress här, skumt.
    Nåväl nu fick du min mer aktiva adress iaf 🙂
    Hoppas att du får en fin dag

    Kommentar av ≈Sanna≈ | mars 1, 2011 | Svara

    • Oj hoppsan. Kollade inte datum på dina senaste blogginlägg, så då skickades nog inte några växter mitt i vintern gissar jag 🙂

      Hoppas du har det fint själv idag!

      Kommentar av sonjac | mars 1, 2011 | Svara


Kommentera

