Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Hej och hå

Spydde i morse igen, kl 04. Ändå tog jag tabletter som ska räcka i 8 timmar lö 23,30 😦

En av sköterskorna från Radiumhemmet ringde igår och vi pratade en massa igen. Det är nog biverkningar från behandlingen ändå. Hon berättade att det finns tre typer av illamående man kan få. Första är det man får i samband med behandling eller högst några få dygn efter. Andra får man lite senare, ett fördröjt illamående och det är nog det jag har. Tredje vete sjutton om vi kom in på, har glömt hur det var.

Vi ska höras antingen nästa vecka igen eller så ringer jag tidigare om jag mår sämre.

Sen ringde en sådan där jäkla försäkringsnasare från ICA 😦 Jag trodde ICA var en matbutik, inte ett jä*a försäkringsbolag 😦 😦 😦  Jag är självklart med i Nixregistret. Men iom jag är kund hos ICA och har deras helt vanliga kort, inte bankkort ens, kan dom där dumskallarna ringa och trakassera mig hemma på kvällstid. Jag sa som det var, enda försäkring jag skulle vilja ha är en ordentlig sjukförsäkring men det får jag nog knappast teckna nu när jag är sjuk i obotlig cancer… ha! ha! Det är skönt när man kan drämma till dom ibland med sanningen 😀

februari 25, 2011 - Posted by | sjuk

2 kommentarer »

  1. Hej o hå, låter som att denna behandlingen inte är bra för dig.Jag hade nog frågat efter en annan sort. Tar för mkt på krafterna o må dåligt hela tiden.
    Hoppas det lugnar ner sig i helgen
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela | februari 25, 2011 | Svara

    • Nej det här är inte så kul. Jag vill ju tro att cancern får sig en riktigt ordentlig tjollablengare men visst är det för jobbigt nu.
      Kramar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | februari 25, 2011 | Svara


Kommentera

