Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite nya akvariebilder

Det här är ett av ”ynglen” jag odlade upp förra vintern, Corydoras duplicareus. Det blev fem kvar av alla småttingar. Men dom är väldigt fina. Dom går fortfarande i ett mindre akvarium på 37 liter. Dom passar så bra där men om jag kommer på att jag vill ha något annat där kanske jag flyttar dom till det stora karet där den vuxna malgruppen huserar.

Mådde illa igår kväll men spydde inte förrän i morse 😦 Jag är verkligen less på detta spyende.

En av de pyttesmå Boraras (här micros, eller är det merah?) man kan hitta i välsorterade akvariebutiker. Dom blir inte mer än ca 20-25 mm totalt. Pigga, friska och tåliga.

Crystal Redräka, väldigt poppis i lite mindre kar. Men är även magnifika i stort antal i lite större kar där de kan simma omkring.

februari 24, 2011 - Posted by | akvaristik, sjuk

7 kommentarer »

  1. Fy så bedrövligt att du ska må dåligt!Cellgifter är :(( Pengar till cancerforskningen!Tänk om man kan komma på ett sätt rå på cancern än med denna djävulska drog!
    Soliga tankar fr Götet

    Kommentar av Ingela | februari 24, 2011 | Svara

  2. Det där blev konstigt! Soliga tankar till dig om att du ska må bättre ska det vara ! Kram

    Kommentar av Ingela | februari 24, 2011 | Svara

    • Tack Ingela. Jag förstod vad du menade. Ja enda trösten är väl att cancern kanske mår ännu sämre än jag 😀
      Min karl Janne har en insamling till cancefonden, Fotografer mot cancer, och lottar ut en kamera på sin blogg om man sätter in 250 kr till den insamlingen. Kolla min bloggroll till höger efter namnet Janne Arleklint. Han är guld värd, min karl 😀

      Kommentar av sonjac | februari 25, 2011 | Svara

  3. Härlig fiskar du har. Vilka härliga fantasifulla färgkombinationer. Spännande vad naturen hittat på.

    Mvh Christer K

    Kommentar av Christer K | februari 25, 2011 | Svara

    • Jag har hållit på med akvarier sedan -78 och har ännu inte ledsnat.
      Sen är det ju kul att ha något att fota på inne när man inte orkar gå ut eller om vädret är för uschligt eller så 😀
      Speciellt räkorna är söta, tycker jag… och malarna… och små fiskar… ha! ha! Ja allesammans egentligen 😀

      Kommentar av sonjac | februari 25, 2011 | Svara

  4. Åh, corydoras är ju så söta 🙂
    Vi ska snart flytta vårt stora akvarium 30 mil, jag är lite nervös men jag hoppas det ska gå bra. 🙂

    Kommentar av Anna Henningsson | februari 25, 2011 | Svara

    • Då ska jag hålla tummarna att det går bra 😀

      Kommentar av sonjac | februari 25, 2011 | Svara


Kommentera

