Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Bättre?

Ok, nu tycker jag att jag känner mig en aning piggare igen, hoppas, hoppas. Jag spydde en gång till i går kväll men sen åt jag lite pulvermos och fiskbullar och det gick bra.  Idag är magen lite lugnare, inte en massa bubbel och gurgel som far omkring i magen. Jag har fått i mig en halvliter nyponsoppa och en näringsdryck och det har också fungerat, hittills.

Har planterat några blomskott och pysslat lite med fiskarna, matat och fyllt på lite vatten i några akvarier där det dunstat bort lite för mycket. Det är ett hälsotecken tycker jag, att jag orkar snula med lite annat än ligga i sängen och sova och läsa.

Jag pratade med min morsa och det fungerar bra även om jag inte orkar handla åt henne idag som vi bestämde tidigare. Min bror kan göra det i veckan, han bor rätt långt bort men jobbar i Sthlm så han kan göra det på vägen hem i slutet på veckan. Det blir en duktig omväg men fungerar. Det var bra det.

Tack för alla hälsningar och kramar, det känns så fint att läsa dom 😀

februari 20, 2011 - Posted by | sjuk

4 kommentarer »

  1. Hej Sonja. Du är en riktig kämpe, det var verklig kul att du mår bättre. Hoppas det fortsätter så. Jag ska hålla både fingrar och tår för dig. Många kramar Maja 🙂

    Kommentar av maja karlsson | februari 20, 2011 | Svara

    • Tack tack Maja 😀

      Kommentar av sonjac | februari 21, 2011 | Svara

  2. Hoppas verkligen att du kommer att må bättre fast just att plantera blomskott är ett hälsotecken. Brukar inte vara det första man tänker på.
    Kram från Halmstad

    Kommentar av Guy Palm | februari 21, 2011 | Svara

    • Ja jag tycker ju också att det är ett hälsotecken 🙂 Och så har jag tittat om på filmen jag fick av dig, Jar City. Jag har läst den flera gånger och den håller att tittas på flera gånger också. Än en gång: Tack, Guy!
      Kram-kram!

      Kommentar av sonjac | februari 21, 2011 | Svara


Kommentera

