Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Hos doktorn

I torsdags mådde jag rätt risigt igen, så trött och låg. I går åkte jag in till Radiumhemmet för mitt läkarbesök och det gick bra. Det var en Isländsk kvinna som var läkare 🙂 Hon var säker på att mitt illamående inte hade med cellgifterna att göra. Jag borde ha blivit dålig tidigare i så fall och det skulle inte ha hållit på så länge. Hon tror att jag åkt på något annat, typ kräksjuka eller så. Jag mår lite bättre nu igen men är så trött. Det visade sig att mitt Hb-värde sjunkigt väldigt mycket på kort tid. Det låg på 104 nu. Jag hade så lågt och lägre förra gången jag var sjuk och fick behandling. Men då sjönk det väldigt sakta så jag hann vänja mig. Nu har det sjunkigt på bara en eller två veckor så det är inte så konstigt jag är trött och bara vill sova. Det som är tråkigt är att jag har så svårt att äta. Jag har haft mycket sura uppstötningar också nu så jag ska börja med ett magskyddande medel också. Det kan göra att jag känner mig lite bättre. Jag ska i alla fall få en ny behandling på måndag.

Läkaren frågade om jag visste hur många behandlingar jag skulle få. Ja fyra, trodde jag. Men det var visst fel. Det stod sex till åtta i mina papper. Jag vet inte om jag hörde fel när jag pratade med min ansvariga läkare eller hur jag fått för mig det bara var fyra. Janne hade också för sig att det skulle vara fyra. Suck, då kommer jag väl inte att komma igång att jobba förrän lagom till nästa senhöst/vinter.

Det är rätt tungt att jobba med järnväg vintertid. Jag tycker så synd om mina kolleger nu. Jag följer med lite hur det går i pendeltrafiken och det är mer eller mindre katastrof varje dag. Är det inte växelfel, signalfel eller olycksändelse så har något tåg gått sönder och står i vägen för en massa andra tåg.

Och så har det varit nere under -20 grader ute i natt 😦 Värmen här hemma hinner inte riktigt med så just nu har jag 16,8 grader i soffan som står mot en yttervägg. Janne ska köra tre Nikonkurser i helgen. Eller ja, sista blir på mån i Stockholm. Idag är han i Karlstad och i morgon i Falun. Nästa vecka ti-fr jobbar han i Linköping för sitt ”riktiga” jobb.

februari 19, 2011 - Posted by | sjuk

6 kommentarer »

  1. Hej,
    Följer dina inlägg varje vecka. Tycker du är fantastisk stark som orkar blogga och fota lite då och då.

    Tänker på dig/er, skickar massor med krya-på-dig-kramar
    /Marie

    Kommentar av Marie | februari 19, 2011 | Svara

    • Tack Marie 🙂

      Kommentar av sonjac | februari 19, 2011 | Svara

  2. Lågt hb kan också ge illamående o kräksjuka (brukar råka ut för det efter operationer och jag ”nyktrar” inte till förän jag fått en påse blod eller två)…

    Måste säga att jag blev både ledsen och chockad av att läsa att du är på ruta ett igen.

    Krya på dig!

    Kommentar av Lilla Damen | februari 19, 2011 | Svara

    • Det där måste jag kolla upp, tack för tipset.

      Kommentar av sonjac | februari 19, 2011 | Svara

  3. Hej Sonja.

    Tittade in här då jag inte sett dig på länge.
    Du är en fantastisk person!

    Stor kram och jag hålller mina tummar att du snart ska må bättre.

    Mia

    Kommentar av Mia Trankell | februari 26, 2011 | Svara

    • Tack ska du ha Mia 😀

      Kommentar av sonjac | februari 26, 2011 | Svara


Kommentera

