Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Fan också

Här har jag kämpat med att försöka få i mig mat och vätska och så utan att egentligen må illa så kräks jag upp allt igen 😦

Fick tips i en kommentar att lågt Hb kan ge illamående och kräksjuka, måste kolla upp det. Annars börjat jag bli lite orolig att det är något fel på tarmen, någon hopväxning eller så. Usch vad jobbigt allt är just nu, och så morsan som är så dålig i knät och Janne som är borta på kurser och jobb hela helgen och kommande vecka. Jag är lite deppig just nu.

februari 19, 2011 - Posted by | sjuk

6 kommentarer »

  1. Fy så bedrövligt du har det just nu!Förstår om du deppar.
    Verkar lite lurt med ditt illamående.Man känner sin kropp och vet när det inte är rätt, så ge dig inte förrän du fått de undersökningar du tycker är nödvändigt för att du ska känna dig trygg.
    Jag har också äggstockscancer och det var så jag hitta din blogg. Kan jag ge dig lite stöd o ngt råd utifrån mina erfarenheter gör jag det gärna. du kan maila mig.
    Ett råd som jag har följt är att det är bättre att förekomma än förekommas, så vad det gäller biverkningar hellre en tablett för mycket än att må dåligt. De tar så mycket energi o kraft om de får infinna sig,och så lång tid att hämta sig igen.
    Så många fina foto man finner i din blogg o hemsida. Naturen ger kraft o hopp!
    Kram Ingela

    Kommentar av Ingela Falck | februari 19, 2011 | Svara

  2. Jag förstår att du har det jobbigt. 😦 Det måste ta mycket på krafterna att må illa och att inte få behålla maten. Inte konstigt att du tappar modet ibland – du är så stark och positiv men även solen blir förmörkad ibland!
    Tänker mycket på dig. Kramar!

    Kommentar av Anna Henningsson | februari 19, 2011 | Svara

  3. Jag hoppas att det ”bara” är vinterkräkan. Jag brukar inte få den, men för några år sedan hade jag lägre immunförsvar och åkte på den, och då fick jag två omgångar precis efter varandra, så det kanske är det du drabbats av. Men såklart att du ska kolla upp det med läkaren. Som jag har skrivit tidigare, du får alltid ringa om du vill, jag stänger av mobilen när jag vill sova, så du kan aldrig störa. Är ju ofta vaken på nätterna när ryggen gör ont, så det är värt att prova då med, om du känner dig ensam och deppig. Kram!

    Kommentar av Anna | februari 19, 2011 | Svara

  4. Hej Sonja!
    Tråkigt att läsa att du mår så dåligt just nu. Skickar en bamsekram till dig.

    Linda

    Kommentar av muppins | februari 20, 2011 | Svara

  5. Du har kämpa glöd som få, det är inte underligt om den falnar något emellanåt.

    Stor krya på dig kram och tack för de fina bilderna på Steglitsen (det är en av mina favorit fåglar).

    /Åsa

    Kommentar av Åsa | februari 20, 2011 | Svara

  6. Tänker på dig och här kommer en stor kram!

    Kommentar av CD | februari 20, 2011 | Svara


Kommentera

