Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Mår hyfsat nu

Jag tar fortfarande tabletter mot illamående. Märker att när det gått 7,5-8 timmar efter senaste så börjar jag må lite illa men tabletterna håller det bra i schack. Jag har lyckats få i mig mat och vätska nu så vikten gått upp lite, det är bra. Jag tappade 5 kg på knappt två veckor och det var ju inte så bra. Mycket var förstås vätska men nu är det på väg åt rätt håll.

Efter senaste snöstormen som vräkte ner ca 40-50 cm snö så skiner solen och det är helt fantastiskt vackert ute. Jag orkar inte riktigt skotta snö nu, känner mig svag, men har skyfflat fram brevlådan och soptunnan. Janne är på väg hit och ska skotta carporten. Sen ska vi fika och umgås 😀

Det känns en aning vidrigt att det bara är en vecka kvar till nästa cellgiftsbehandling. Få se hur jag kommer att må efter den. Det är större risk att man mår sämre ju fler behandlingar man får. Men det är bara tre kvar, det är bra 😀

februari 12, 2011 - Posted by | sjuk

8 kommentarer »

  1. Tänker på dig! Varma kramar/Mia, Sisa och Snoknosen

    Kommentar av MIa | februari 12, 2011 | Svara

    • Hej hej Mia, Sisa och Snoknosen 😀

      Kommentar av sonjac | februari 13, 2011 | Svara

  2. Då hoppas vi att cancern mår desto sämre av det hela. Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | februari 12, 2011 | Svara

    • Japp, det är det jag hoppas. Man kanske ska vara lite misstänksam om man mår för bra när cancern ska misshandlas 😀

      Kommentar av sonjac | februari 13, 2011 | Svara

  3. Här har det ”bara” kommit 30 cm till men när jag skulle skotta fram Trulsgubbens väg runt huset så var det nog drivor på 130 cm att ta sig igenom. Han var ute och provgick gången i dag.. Tänker på dig och jag hoppas verkligen att allt går bra.
    /P

    Kommentar av Per | februari 12, 2011 | Svara

    • Du är så snäll du mot Truls. Jag kommer att tänka på när jag ”liten” och bodde hemma. Vi hade katt och bodde i en liten villa i skogen. Pappa brukade köra upp långa gångar med snöslungan runt om huset och på tomten så katten kunde springa runt och leka i gångarna. Ja jag och min bror sprang också där och jagade katten och lekte. Oj vad kul vi hade. Katten lade sig i bakhåll i gångarna och skuttade fram, anföll och sprang iväg med svansen i en båge skuttande liksom sidlänges.

      Hälsningar Sonja!

      Kommentar av sonjac | februari 13, 2011 | Svara

  4. Brr vad olustigt att veta att man kan må sämre ju fler behandlings omgångar man får eller åtminstone chansen för det ökar. Men som vanligt så ser du ljust på det hela ”bara tre behandlingar kvar..” 🙂 Imponerande!! och inspirerande!!
    Det är starkt av dig och med din positiva inställning så kommer det att bli bra.
    Kör hårt och kämpa på 🙂

    Christer K

    Ps. Tack för de fina och vänliga raderna i min gästbok. 🙂

    Kommentar av Christer K | februari 14, 2011 | Svara

    • Med dom underbara vinterbilder du tagit kan man inte skriva annorlunda 😀

      Kommentar av sonjac | februari 14, 2011 | Svara


Kommentera

