Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Det känns bättre :-)

Nu är jag äntligen på bättringsvägen. Det känns inte helt klockrent men nära nog, Jag går fortfarande på antiillamåendetabletter men dom verkar fungera bättre nu 😀

Min personliga ängel, kontaktsköterskan jag har på Radiumhemmet, ringde mig igår och frågade hur jag mådde. Hon hade sett hur jag skyfflades runt i fredags mellan KS och Danderyd och undrade hur det kändes. Jag berättade allt och fick lite mer tips om hur jag skulle ta antiillamåendetabletterna. Vi ska sätta in något mer långtidsverkande efter nästa kur också, som håller en hel vecka. Hon skrev också en remiss till min dietist på Radiumhemmet som skulle kontakta mig.

Jag hann knappt lägga på luren förrän dietisten var i luren. Vi pratade runt lite om att jag inte kunnat äta och dricka och tappat mycket i vikt på bara knappt två veckor. Sen beställde jag näringsdrycker genom henne. Dom är suveräna. Jag gillar smaken, dom är inte så stora och håller bra energinivå. Om jag bara dricker sådana ska jag ta 5-6 st så fyller det hela mitt näringsbehov med tanke på längd/vikt. Hon skulle skynda på beställningen och den kom redan idag mitt på dagen, ända fram till mitt hus och inburet in i hallen. 80 flaskor med olika smaker som kaffe, cappuchino, vanilj, apelsin, smultron mm. Konsistensen är precis som smält glass och man dricker den helst väl kyld ev med lite is i. Praktiska plastflaskor med stor skruvkork så man kan sippa lite i taget om man inte orkar med hela på en gång. Det är ca 200 ml/flaska. Jag kan beställa en laddning/månad för 200 kr om inte priset gått upp sedan förra gången.

Sen så fick jag finfrämmande vid min fröautomat idag också. Jag tror inte dom varit här tidigare, men dom är inte alls ovanliga. Bara det att jag aldrig haft dom på just min tomt… två domherrehanar med röda fina bröst. Och så dök hackspetten upp också, kul.

Sen fick jag en stor överraskning i brevlådan, ett stor vitt tjockt kuvert med massvis med roliga grejer i. Jag öppnade och tittade med stora häpna ögon. Ett gäng ovanligare vykort, en ansiktsmask och en fotcréme i portsförpackning, en pytteliten burk honung med smak av pepparmynta och eukalyptus, ett litet halsband med massvis med små tunna snäckskalsplattor, en vriden glasstav som en julgransprydnad, ett magisk foto (trillat ur en utrangerad bibliotektsbok stod det), två roliga Kalle och Hobbestripar, ett litet grått stickat garndjur som passar på ett finger och två underbara små tunna böcker som är som busrigning men i brevform. Dom heter Brev till utlandet och Brev till samhället (bokförlag Kartago). Det är en person som kallar sig Eric Ericsson som skriver helt sjuka, men väldigt roliga brev till olika myndigheter, föreningar, företag mm och frågar eller påstår saker och vill ha svar. Svaren finns då med och det är så kul. Allt ombundet med en fin rosett och skickat från en av mina bloggläsare, hon heter Emmy. Tack Emmy, jag har skickat ett kort till dig idag 😀 Det kan ha åkt ur något ur kuvertet, det var skadat i ena hörnet och hade det inte varit ombundet med rosetten hade nog en del kort försvunnit. Tänk att det finns så snälla och gulliga människor. Jag vet inte om du Emmy brukar kommentera, så jag vet inte vem du är 😀 Du har gjort mig så glad.

Jag gick även till ICA idag och postade kortet, handlade lite mat och även lite godis. Fast just det var inte så lätt att få ner, men det gör inget.

Och så har jag spelat Sims3 ett par timmar 😉

februari 9, 2011 - Posted by | humor, sjuk

6 kommentarer »

  1. Åh vad härligt att höra att du mår bättre idag! 🙂 Det låter bra att de bryr sig om dig och ringer för att höra hur du upplever det. Och vilken fantastisk present att få på posten! Ha en fin dag, Sonja!

    Kommentar av Anna Henningsson | februari 10, 2011 | Svara

    • Tack Anna 😀

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2011 | Svara

  2. skönt att det känns bättre idag!

    Kommentar av mariasbokliv | februari 10, 2011 | Svara

    • Ja verkligen, kram Maria 😀

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2011 | Svara

  3. Har inte varit här inne på ett tag (skäms :S )
    Men härligt att läsa att du börjar må bättre och att illamående tabletterna börjar funka. Du är då en enastående kämpe 🙂 fortsätt att kämpa på!!!
    Mvh Christer K

    Kommentar av Christer K | februari 10, 2011 | Svara

    • Aj, aj kapten, jag kämpar på 😉

      Kommentar av sonjac | februari 11, 2011 | Svara


Kommentera

