Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Uj, uj

Fyy var risig jag varit 😦 Åkte till KS och fick ett bukdränage, men läkaren som satte i det sa att det fanns inte så mycket vätska som jag trodde.

Sen fick jag vänta på transporten i två timmar. När den kom visade det sig att det blivit en felbeställning, jag fick en ambulans istället för det jag skulle haft. Hade väl hellre åkt helikopter men där gick väl gränsen 😉

Tjejerna som körde ambulansen blev rätt störda av att det blivit fel men var noga med att säga att det inte var mitt fel, och dom skulle i alla fall norrut så jag fick åka med. Dom var verkligen trevliga och proffsiga. Hon som att bak med mig hade kört ambulans sedan -81 och stormtrivdes.

Väl på Danderyds sjukhus blev jag väl mottagen. Inskriven, fick ett enkelrum, några smörgåsar och thé. Det kom tyvärr inte ut mer än 1,3 liter vätska men kändes lite bättre… ett tag. Men så började jag känna mig risig igen och började kräkas. Fyyy vad jobbigt. Efter några timmar mådde jag bättre och tog mig hem.

Under natten blev jag sämre igen och spydde flera gånger, igår låg jag i sängen hela dagen och slumrade, sov, läste lite, kallsvettades, frös och svettades om vartannat plus mådde illa.

I morse kändes det bättre och jag har nu fått i mig lite lättsmält mat, druckit rätt mycket vatten, nyponsoppa, fil mm och lagat och tittat på några Disneyfilmer, Mulan och Bernhard och Bianca.

Nu är Janne här och hade med en kasse mat och några filmer till mig, gullegubben 😀 Han är min fyr och ledstjärna i det här så jag inte seglar vilse i biverkningarna. För jag tror det nu, att det här är biverkningar från Caelyxen. Jag hoppas jag är lite bättre i morgon för jag måste ta mig ner till min vårdcentral och ta ett blodprov.

februari 6, 2011 - Posted by | sjuk

7 kommentarer »

  1. o fy katten! Tur att du har Janne o tur att du mår lite bättre. Kramar!

    Kommentar av mariasbokliv | februari 6, 2011 | Svara

  2. Vilken pärs!!
    Trodde inte att du skulle ha orkat skriva några rader men det hade du.
    Jag blev så glad när jag läste att du hade hämtat dig lite från dit elände.
    Fy vilken baksida medicinen kan ha. Det är starka gifter.
    Skönt att du kan få i dig lite igen så du kan hämta nya krafter. Bli inte för ivrig bara.

    Ta hand om er båda två.
    Jag tänker på er!

    Kram Inger

    Kommentar av Inger Linde | februari 6, 2011 | Svara

  3. Näe, va hemskt. Stackars dig. Har du inte nåt att ta som hjälper mot biverkningarna? Så skönt att du har Janne.
    Kram Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | februari 6, 2011 | Svara

  4. Kram på dig./L

    Kommentar av kolarlotta | februari 6, 2011 | Svara

  5. Kämpa på Sonja!

    Kommentar av Magnus Nordström | februari 6, 2011 | Svara

  6. Jag tycker att du är otroligt stark som orkar vara så positiv och jag tror att det kommer att hjälpa dig.! Att du har Janne är en bra bonus också 😉

    Kram på dig!

    Kommentar av Thomas Gehlhaus | februari 7, 2011 | Svara

  7. Hej Sonja!
    Ville bara kika in och ge dig en extra stor kram nu när du mår så här dåligt…

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | februari 7, 2011 | Svara


Kommentera

