Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ont i magen och Sims Medeltid

Oj, oj vad jag varit risig, och är fortfarande. Först mådde jag illa i fyra dygn, må-tor. Sen började jag få ont i magen men var hyfsad fre-lör. Natten till sön brakade det igång med magsmärta som inte var av denna världen 😦  Jag låg rätt apatisk i sängen hela sön för att vid 22-tiden orka kliva upp och kika lite på någon film eller vad det var på datorn.

I morse ringde jag min kontaktsköterska men hon var sjuk och den kvinna jag fick prata med kunde inte råda någonting egentligen. Mer än fråga om jag tagit vanliga smärtstillande tabletter, och kolla upp att det inte var stopp i tarmen, tack för det åtminstone. För där är det inte stopp alls. Men sen frågade hon om jag ville att en läkare skulle ringa tillbaks så jag kunde prata om det här, biverkningar från Cealyx som ger magsmärta var visst inte alls ovanligt. Men inte sjutton hade någon läkare tid att ringa. Till sist så stoppade jag i mig en hyfsad dos med morfin, har kvar tabletter sedan tidigare, och det känns något bättre men inte bra. Hoppas någon har tid med min smärta i morgon, annars får jag väl öka på morfinet själv tills det inte känns något. Jag är rätt tålig och gnäller inte i onödan, så då blir jag rätt sur när de inte ringer tillbaks som lovats.

Jag släpade mig till affären nu på kvällen och handlade lite frukostmat, Proviva och fil, samt bananer som känns bra för magen.

Ursäkta för gnället, i morgon är jag säkert på bättre humör, lite halvlullig av morfin 😀

Lite roligt på slutet 😀

Det är ett nytt spel på gång, som liknar Sims3 men inte är lika dockskåpsaktigt i spelupplägget.

Sims Medeltid heter det och kommer i slutet på mars. Kolla här. Jag har förhandsbokat det redan. Då får man lite extragrejer till som nya kläduppsättningar till kung/drottning/bödel och tre tronrumsuppsättningar. Jag har ledsnat på Sims3 nu, det är alldeles för mycket buggar och EA struntar i att fixa patchar. Jag hoppas så innerligt att detta spel som är ett helt nytt grundspel, ska vara mer noggrant gjort och inte så hafsigt som Sims3.

januari 31, 2011 - Posted by | reklam, sims, sjuk

6 kommentarer »

  1. Hej!

    Du ska inte alls be om ursäkt för gnället. För det första gnäller du inte i onödan och för det andra måste man ha en ventil. Det är bl a det som vänner är till för. Det är mycket värt och kanske nästan det enda som går att bidra med.
    Det är för jäkligt helt enkelt att inte någon kan ringa tillbaka.
    Hoppas verkligen att någon bryr sig om dig imorgon.

    Jag tycker du är fantastisk som trots allt ändå hittar egna lösningar.

    Kram Inger

    Kommentar av Inger Linde | januari 31, 2011 | Svara

    • Ja det var tur att jag hade lite morfintabletter kvar, det känns lite bättre nu faktiskt och jag fick sova hyfsat.

      Kramar!

      Kommentar av sonjac | februari 1, 2011 | Svara

  2. Men stackare! Självmedicinera inte utan åk dit o sätt dig om det inte blir bättre. Mycket svårare att avfärda någon som man inte kan slänga luren i örat på 😉 Kram!
    Synd att kontaktsköterskan var sjuk för det arrangemanget verkar funka bra.
    MedeltidsSIMs låter kul! Vi blev med X-box i julas och sånt där kineticks så man spelar med kroppen som kontroll. oväntat kul att bowla i sitt eget vardagsrum!

    Kommentar av mariasbokliv | januari 31, 2011 | Svara

    • Det känns bättre nu när jag började ta morfin 🙂 Jag pallar inte att åka in och bara sätta mig och vänta.
      Ja det var synd att hon är sjuk. Det var en kontaktsköterska som ringde, men inte min ”egen”. Ja, ja det fixar sig 🙂

      Ja en x-box verkar kul. Det finns massvis med roliga grejer man kan göra aktivt. Bowling låter kul, Janne var på en kickoff på jobbet då de åkte rodel med en sådan. Fyra karlar på rad på fyra stolar. Det måste sett väldigt kul ut, och det var visst extremt roligt.

      Har läst ut Pansarhjärta nu. Den var bra, samma kvalité som de tidigare tycker jag, fast kanske lite grymmare och mörkare.

      Kram!

      Kommentar av sonjac | februari 1, 2011 | Svara

  3. Skönt att läkaren ringde tillbaka sen, du verkar i alla fall ha bra läkare där. Om du känner oro och behöver prata av dig får du alltid ringa, kom ihåg det. Behöver jag själv sova stänger jag av ljudet till telefonen, så är den på innebär det att jag kan svara, och jag kan vara vaken på natten också, bara att prova (privata mobilen). Ibland kan det ju vara skönt bara att få prata av sig med någon, även om det inte är en doktor eller ens en sjuksyster och Janne kanske måste sova eller så, ja du fattar. Så hör av dig om du vill ha någon som lyssnar i andra änden, det behöver inte vara socialt eller ens sammanhängande, jag kan vara tyst och bara lyssna. Kram

    Kommentar av Anna | februari 2, 2011 | Svara

    • Tack Anna 🙂
      Synd att du lagt ner bloggen, men jag förstår att du inte orkar skriva dubbelt.

      Kommentar av sonjac | februari 3, 2011 | Svara


Kommentera

