Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite låg

Ja jag är lite låg nu. Jag har ont i magen och mår lite illa mest hela tiden just nu. Som tur är finns det bra motmedel mot illamående så jag slipper spy. Men jag är ändå rätt olustig liksom.

Jag har inte fått några problem med handflator/fotsulor… än 😉 Men har inte känt för att släpa mig ner till träningen idag. Jag har inte varit ute alls idag när jag tänker efter. Det är lite dumt, men i morgon ska jag till Karolinska och göra skiktröntgen. Min fina kompis T håller mig sällskap ett tag där och har lovat ta med några DVD-boxar med någon trevlig och beroendeframkallande serie 😀

Jag känner mig uttråkad också. Tankarna kommer och går förstås. Hur långt kommer det att att gå mellan återfallen? Kommer försäkringskassan hålla sig lugn? Kan det fungera att komma tillbaks till jobbet och bli uppdaterad mm och jobba en tid och sen pang bli sjuk igen, om och om igen? Ska jag fortsätta pensionsspara eller är det att kasta pengarna rakt i sjön? Det är inte så mycket det gäller men ändå. Dom skulle göra större nytta i plånboken 🙂

Men jag tror att när illamåendet släpper, och det magonda, så är jag mitt glada positiva jag igen 😀

För övrigt så har jag sett den sämsta film jag någonsin träffat på. En katastroffilm som heter 2012. Ha! ha! Vad lurad jag blev som köpte den. Jag hade för mig att det var en stor, bra film med stor budget och maffiga effekter, och bra skådisar. Oj vad lurad jag blev. Jag tänker kasta filmen, så dålig var den.

Nej, då var District 9 oändligt mycket bättre och intressantare. Och så tittade om Avatar. Den gillar jag. Det ska spelas in en Avatar 2 förstås, i djuphavsmiljö, läste jag.

januari 27, 2011 - Posted by | sjuk

6 kommentarer »

  1. Kram på dig! Man måste ju få nosa på de svarta tankarna med.. Hoppas magont o illamående ger med sig snart.
    Fågeln på Universeum är en skäggdopping förresten http://www.universeum.se/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=62

    Kommentar av mariasbokliv | januari 27, 2011 | Svara

    • Ja men titta, det var ju en dopping. Fast just skäggdopping hade jag glömt, tänkte någon av de lite mindre.
      Jo visst måste alla tankar få ha plats, lagom mycket. Jag har i alla fall knappt ont i knäna längre 😀

      Kommentar av sonjac | januari 27, 2011 | Svara

  2. Låt det ta tid med tankarna. Det är ganska mycket som man kan behöva tänka igenom. Tankar tar tid. Ta lite isänder och lär dig att ta ”semester” från tankar. Rådet kanske låter konstigt men kan vara bra ha veta var man har av knappen eller hur man distraherar sig själv.

    Kommentar av Per | januari 27, 2011 | Svara

    • Åh jag förstår exakt vad du menar Per. Det är ungefär så jag gör. Släpper fram tankarna lite då och då, de pyser liksom fram då jag låter det få ta sin tid.
      Sen hittar jag på annat och stuvar undan dom ett tag igen. Det är inte så att de tränger sig fram hela tiden, och det känns ok.

      Kommentar av sonjac | januari 27, 2011 | Svara

  3. En varm, mjuk kram till dej Sonja …. jag skrev nyss till dej och när jag skulle skicka det så bröts internetuppkopplingen .. *suck*
    Berättade om min kompis som är en yoga-människa. Hon kan sitta ”inuti” sej själv hur länge som helst. Hon koncentrerar sej på att gå in i sej själv och stänga ute omgivningen för att på något sätt kanalisera något gott, något som för henne just då är bra. Jag kanske är ute och svamlar men tanken kom för mej att yoga kanske vore en god idé, om du inte sysslar med det redan förstås … att stänga ute verkligheten för en stund och liksom koncentrera kraften och det positiva som en läkande stund. Min kompis känner sej starkare och själv börjar jag bli intresserad av det här.
    Är jag ute och cyklar … men käraste Sonja, kramen kommer här per tanke … varm, fin och puffande på dej från mej här borta i Värmland.

    Kommentar av Iréne Södergren | januari 28, 2011 | Svara

    • Tack Iréne för dom fina orden. Jag har inte provat yoga, men det låter intressant.
      Fast jag är rätt bra på att stuva undan tankar och plocka fram dom då jag har tid med dom, tror jag.
      Meditera är ju också något som verkar skönt att ta till för att samla styrka.

      Många kramar!

      Kommentar av sonjac | januari 28, 2011 | Svara


Kommentera

