Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Jobbig väntan

Åh jag orkar inte sitta vid datorn just nu. Buken är så svullen av vätskan, jag har ont i ryggen och på andra ställen. Fast knäna känns rätt bra just nu. Det kan bero på dels styrketräningen dels Glukosaminen som jag tar två gånger/dag. Det känns långt till torsdag morgon men snart så. Kl 8 ska jag vara inne på ultraljudet på KS och då ska dom sätta i ett bukdränage. Jag hoppas det kommer ut riktigt, riktigt mycket vätska. Gärna över tre liter, så kanske jag känner mig piggare till helgen 😀

Jag lovar att jag ska skriva en bra beskrivning på hur man gör egna signaturpenslar till Elements/Photoshop så fort jag känner mig bättre 😀

Annars så fördriver jag tiden med DVD-filmer. Tittade på en Batman tidigare idag och har nu börjat med Sagan om Ringentrilogin.

Förresten såg jag något förvånade, det sandades på vägen utanför mig idag. Tror det var första gången den här vintern. Plogningen har däremot skötts väldigt bra, tycker jag. Förutom att jag nog borde skaffa ett staket mellan min tomt och vägen eftersom jag är den enda som inte har det och plogmassorna läggs upp över mina fina prydnadsbuskar som inte ser så fina ut när allt smälter. Dom andra slipper det minsann. Det finns en lekplats ungefär 5 meter från mig där det skulle vara mycket lämpligare att lägga snön. Då kan ju ungarna leka där istället för trampa ner det i buskväg som fortfarande är helt efter snödumpningen på min tomt 😦

januari 17, 2011 - Posted by | sjuk, vinter

5 kommentarer »

  1. Sonja! Du ska ha det bra, du ska inte tänka på några krav, bara bry dig om dig själv…titta på filmer,äta praliner och ditt älsklingsgodis lakrits! 😉
    Ta det som det kommer…

    Ha det så gott du kan!!!

    Kramis!

    Kommentar av Steffe | januari 17, 2011 | Svara

    • Tack Steffe 🙂

      Kommentar av sonjac | januari 18, 2011 | Svara

  2. Hej
    Har inte varit inne på din blogg på länge, men nu läser jag. Vilken skit, men samtidigt, vilken tur att det finns behandling. Hoppas nya cellgiften är mer kompatibel med dig, så att du slipper biverkningar, eller i alla fall får så lindriga som möjligt om de kommer.

    Hoppas du ser de långa versionerna av Sagan om Ringen, och har allt extramaterial också, för det är oerhört bra. Filmtips: Se dokumentärboxen ”Från jorden till månen” som handlar om apollofärderna. Delvis arkivmaterial, delvis dramadokumentär. Varje avsnitt är olika till karraktären, men alla är riktigt riktigt bra. Jag såg dem i ett sträck när jag fick tag i dem.

    Kram

    Kommentar av Anna | januari 19, 2011 | Svara

    • Jodå, det var långa versionen jag såg. Men extramaterial brukar jag aldrig orka titta på 🙂
      Du har visst lagt ner bloggen? Väldigt synd tycker jag även om du uppdaterade mer sällan. har ingen aning om hur det går för dig nu.

      Många kramar!

      Kommentar av sonjac | januari 20, 2011 | Svara

  3. Har inte heller jag varit så flitig att ”titta till dej” här och du Sonja, fast vi ”bara” har NF och så gemensamt så kändes det i hjärtat ….. tänker på dej och hoppas det gått bra idag torsdag. *kramar* flera stycken skickar jag till dej.
    Ps. vilken fin bild du gjort, oj vad jag önskar jag kunde göra sådana också …

    Kommentar av Iréne Södergren | januari 20, 2011 | Svara


Kommentera

