Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Slarv, slarv

Jag missar och missar att skriva här. Det är lite kämpigt på jobbet nu. Jag åker fortfarande med en instruktörsförare, sista dagen tillsammans med henne i morgon. Sen är det meningen att jag ska köra själv, hela turer, men bara 50%. Jag har provat lite så nu och hoppas och tror att det kanske fungerar 😀

Det är ett strul utan dess like på jobbet. Ni har säkert hört alla uttryck tidigare: växelfel, signalfel, fordonsfel, rälsbrott, varmgångslarm på tågets bromsar mm. Allt det här råkade jag ut för i tisdags (utom rälsbrott som dök upp i går mellan Centralen och Stkhlms Södra) 😦 Alla pendeltåg var mellan 30 och 50 min sena, i princip. Någon enstaka låg bättre till medan några var ännu senare.

På de tåg jag var på verkade resenärerna lite luttrade redan fast vi bara blev senare och senare. Jag vet inte riktigt vad det beror på, kanske att ”alla” läst i tidningar mm att hela tågtrafiken har problem, plus flyget. Det är inte vi på just Sthlms pendeltåg som försöker jävlas med resenärerna som jag fått höra då och då. Info ut till folk är det mest viktiga, men jag har hört från flera håll att en del tror att vi ljuger, att det inte finns något som heter ”signalfel” eller ”växelfel”. Hur får man ut info till människor som stängt av och inte vill lyssna, bara skälla?

Yttertempen här hemma har legat på 18-20 minusgrader en tid nu, men just nu är det ”bara” -12. Jag kollade på SMHIs sida och enligt den så kulminerar kylan på julaftonsdygnet här i Sthlmstrakten. Sen går tempen upp till -4 ungefär och verkar ligga stadigt där.

Jag ska iväg och träna strax, sen blir det nog rätt lugnt. Har inte jobbat sedan tisdagens helvetespass utan mest legat och sovit och slappat. Men i morgon börjar jag kl 07 och ska ut till Älvsjö till depån för att hämta ett tåg som sen ska till Nynäshamn, vända där och gå upp mot Bålsta. Jag kliver dock av på Centralen. Få se om vi får någon julsmörgås på jobbet.

december 23, 2010 - Posted by | rehab, vinter

4 kommentarer »

  1. Hej Sonja.
    Har följt din blogg i drygt ett år,
    hittade den efter Jannes Nikon kurs.
    Önskar Dig en riktigt God Jul och Gott Nytt År.

    Kommentar av Åke Ericsson | december 23, 2010 | Svara

    • Hejsan!
      Åh då är du en av Jannes elever. Vad kul 😀

      Jag önskar di också en
      riktigt God Jul och ett
      Gott Nytt År!

      Kommentar av sonjac | december 23, 2010 | Svara

  2. Hallå Sonja!
    En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År önskar vi i Solhem. Vi önskar dig verkligen allt gott. Hoppas det funkar med jobbet, men känner jag dig rätt så lär det göra det.
    Kramisar

    Kommentar av Anette Lutteman | december 23, 2010 | Svara

    • Tack ska du ha Nettan.
      God Jul och ett Gott Nytt År till er med, allesammans 😀
      Kram, kram! 😀

      Kommentar av sonjac | december 23, 2010 | Svara


Kommentera

