Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

GOD JUL 2010

Jag hade ju tänkt att jag skulle photoshoppa ihop någon kul julbild, eller baka ett roligt pepparkakshus och fota, men jag har inte lyckats tvinga mig själv att komma igång med något av det. Istället har jag legat i soffan mest hela tiden, förutom när jag var och tränade i fm. Det blev mer träning än jag tänkt mig iofs. Något strul med tåget/banan här där jag bor gjorde att jag blev tvungen att gå istället. Men det tar bara ca 30 min så det funkade. När jag skulle hem så gick tågen igen.

Något jag lagt märke till där jag tränar är att folk som tränar där sällan värmer upp utan kommer direkt utifrån, drar av något överdrag och sätter igång och sliter med vikter. När dom sen är riktigt svettiga så drar dom på sig överdraget, något jacka eller kappa, och går hem… utan att duscha heller.

GOD JUL PÅ ER ALLA BLOGGLÄSARE 😀

december 23, 2010 - Posted by | rehab, träning

20 kommentarer »

  1. God Jul.

    Kommentar av Per | december 23, 2010 | Svara

    • Tack ska du ha Per 😀

      Kommentar av sonjac | december 24, 2010 | Svara

  2. God Jul

    Kommentar av Guy Palm | december 24, 2010 | Svara

    • Tack ska du ha och tack för det fina kortet. Jag är väldigt förtjust i sköldpaddstecknade kattor 😀

      Kommentar av sonjac | december 24, 2010 | Svara

  3. God Jul!

    Härligt att höra att det fungerar att jobba men det låter tufft. Jag tror det är förståndigt att jobba varannan dag. Du behöver vila och få återhämtning.
    Det kan inte ha varit roliga dagar att jobba just nu med det kaos som har varit.

    Ullis och jag åter till Veronica och familjen i Örebro nu på förmiddagen. Hon var trött när hon kom till mig igår. Hon har ju slitit på Posten.
    Alla får sin dos.

    Ha en riktigt skön julhelg och njut när du får vara ledig.
    Hälsa till bror min.

    Kram på er!
    Inger

    Kommentar av Inger Linde | december 24, 2010 | Svara

    • Oj oj, jag förstår att Ullis slitit mycket på jobbet senaste veckorna.

      Nej det är inte så kul när allt strular precis hela tiden och man vet att man inte kommer att komma hem när man ska redan innan man börjat jobba. Men det blir nog vår så småningom 😉

      Janne hälsar tillbaks 😀
      Kram-kram!

      Kommentar av sonjac | december 24, 2010 | Svara

  4. GOD JUL till dej Sonja, jättefin bild, den spar jag får ingen så bra bild på månen själv.

    Kommentar av Gunilla Kardevall | december 24, 2010 | Svara

    • Kul att du gillar den, låna den du så länge du inte sprider den 😀

      Kommentar av sonjac | december 24, 2010 | Svara

  5. Du får göra en photoshoppad bild till nästa år då 🙂
    Hade nog samma tankar som du att jag skulle hitta på något roligt kollage eller dylikt i PS…. men näpp bidde inget. Så det blev en vanlig vinterbild som julkort istället inte så fantasifullt precis.

    Passar på och önskar en God Jul & Gott Nytt År till dig och snöskottaren 😉

    Mvh Christer K

    Kommentar av Kalle | december 24, 2010 | Svara

    • Tack ska du ha. Bra idé, det får bli till nästa år istället 😀

      Kommentar av sonjac | december 24, 2010 | Svara

  6. En liten undran: är det ”strumptorken” som varit ditt val av glugg för månen?
    Kramar Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | december 24, 2010 | Svara

    • Ha! ha! den kommer du ihåg 😀 Nej det är en annan lite mindre glugg, en 70-200/2,8 Den är riktigt bra den med.
      Kramisar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | december 24, 2010 | Svara

  7. Gos fortsättning!

    Kommentar av mariasbokliv | december 25, 2010 | Svara

    • Gos gos 😀

      Kommentar av sonjac | december 25, 2010 | Svara

      • så går det när man ska kommentera lite snabbt… *s*

        Kommentar av mariasbokliv | december 25, 2010

  8. Kommer du ihåg de helt galet underbara ödle-pepparkakorna du gjorde för många år sedan? De som var aboriginal-inspirerade? Så vackra de var.
    Kramisar Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | december 25, 2010 | Svara

    • Jodå, jag har ett foto på tre sådana på min kyl… tror jag. Jag minns i alla fall säkert att ni fick varsin och Micke åt upp sin rätt fort :d
      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | december 25, 2010 | Svara

  9. Det går alldeles utmärkt med gubben i månen också.
    Önskar Er en God fortsättning på Julen
    /P

    Kommentar av Per | december 25, 2010 | Svara

    • Tack vad du är snäll Per!

      Kommentar av sonjac | december 25, 2010 | Svara

  10. Jo, det stämmer, Micke åt upp sin, men jag kunde inte, den var alldeles för fin.
    Kram Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | december 25, 2010 | Svara


Kommentera

