Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Dagens goda gärning

Janne såg en gammal kvinna hålla på och försöka borsta bort två dm snö från en bil på parkeringen nedanför huset nyss. Vi gick ner och hämtade borste och snöskyffel från hans bil och började hjälpa henne, oj vad glad hon blev. Hon var säkert långt över 80 år gammal och hennes man låg sjuk inne och sonen var förkyld och ville inte åka över till dom för att inte riskera att smitta dom. Vad lätt är att göra folk glada 😀

december 18, 2010 - Posted by | ditt och datt, vinter

6 kommentarer »

  1. Det finns hopp om mänskligheten trots allt! 🙂
    Det var snällt av er, och jag tänker på en gång då jag och min sambo hjälpte en äldre kvinna som ramlat omkull på sin cykel med en massa matkassar därtill. Märkligt hur många som bara tittade och for förbi.

    Kommentar av Åke | december 18, 2010 | Svara

    • Ja visst är det konstigt hur många bara rusar förbi.

      Kommentar av sonjac | december 18, 2010 | Svara

  2. Hallå Sonja…visst är fint med goda gärningar det behövs inte så mycket för att göra andra glada…t.ex blev jag väldigt glad för dina kommentarer på min blogg för det var ju ett tag sen! 🙂 😉

    Den här vecka som kommer blir det väl en hel del att fippla med så jag säger redan nu God Jul och Gott Nytt År till dig!

    Steffe

    Kommentar av Steffe | december 18, 2010 | Svara

    • Tack Steffe 😀 Jag har fortfarande inte kommit igång med att följa alla mina favoritbloggar som jag skulle vilja. Men jag betar av dom då och då och kollar alla roliga/intressanta texter och vackra bilder.

      God Jul och ett Gott Nytt År till er med 😀

      Kommentar av sonjac | december 23, 2010 | Svara

  3. Kan tänka mig att damen ifråga blev väldigt glad. Underbart gjort av er, det finns hopp om mänskligheten 🙂
    Fina föredömmen goda gärningar och medmänsklighet, små gärningar kan även de betyda mycket…
    Ber att få önska en God Jul och Gott Nytt År!!

    Mvh Christer K

    Kommentar av Christer K | december 21, 2010 | Svara

    • Ja visst blev hon glad. Deras kupévärmare hade gått sönder och Janne började lite senare leta efter en som han borde ha liggande oanvänd som vi skulle kunna ge dom men den har visst fått ben.
      Men Janne har skottat av deras bil ett par gånger till efter den här första gången 😀
      God Jul och ett Gott Nytt År!

      Kommentar av sonjac | december 23, 2010 | Svara


Kommentera

