Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Jobbplanering

Här är glasgrodorna jag köpte av Moa på Vikingamarknaden på Historiska muséet i helgen. Glaskonstverket är ca 20 mm från grodrygg till grodrygg rakt över. Jag tror jag ska specialbeställa någon också med andra färger på grodorna, pilgiftsgrodor kan se ut hur som helst.

Idag körde jag själv ett halvvarv fram och tillbaks till Västerhaninge, det gick bra. Sen satt jag och min gruppledare och kollade på hur jag tror jag ska orka jobba själv från slutet på december och hela januari 50%. Jag tänker prova att jobba hela turer men bara varannan dag. Jag hoppas innerligt att jag ska orka det, det skulle verkligen vara så skönt att få lite struktur på rehaben.

I morgon är det dags för återbesök hos min läkare på Radiumhemmet. Jag tog blodprov hos husläkaren förra veckan, hoppas det ser bra ut fortfarande.

Och så har jag börjat träna styrketräning nu. Gick ett eget pass i måndags vid 14-tiden. Det fanns inte en kotte i lokalen, väldigt skönt. Nu gick jag runt lite och kikade på de andra maskinerna och hittade en knämaskin till, den lade jag rask till i mitt träningsprogram. Som uppvärmning valde jag roddmaskinen, extremt kul 😀 Jag ska hålla 25-30 tag/min och det var en lagom takt, fast jag provade lite rusher också förstås. På de 15 min jag ska värma upp hann jag 2,2 km… undrar om jag hinner längre om jag håller ett lite högre tempo 😉 Men jag ska inte hålla på och tänka så, lagom är bäst i början. Jag ska försöka hålla mig till två gånger i veckan i början, sen kanske jag går upp till tre, men inte mer. Just nu har jag träningsvärk både här och där. Jag tror det jobbigaste var situps på en sådan där stor seg boll… uj vad magmusklerna tog stryk efter operationen, men det blir nog lättare och lättare för varje gång.

december 15, 2010 - Posted by | fåglar, pyssel, rehab

7 kommentarer »

  1. Hejsan,

    Vilken underbar pärla! Gick in på Moas hemsida men hittade inga grodor överhuvudtaget. Vet du om hon har fler? kan tänka mig att önska mig i julklapp av Thomas;-)

    Kramar din vän Eva

    Kommentar av Eva Ehrnström | december 15, 2010 | Svara

    • Jodå, hon har fler… eller snarare om hon sålt slut så gör hon på beställning. Då kan man bestämma helt vilka färger man vill ha och om man vill ha t ex bara två grodor. Maila henne och kolla bara, tror hon gör så att hon fotar av det hon gör om det är något speciellt så man kan se hur det ser ut.

      Kramisar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | december 15, 2010 | Svara

      • Nu när vi kom hem från jufirandet i Norrland så låg två stycken underbara grodpärlor i posten! Tack så mycket för tipset!
        God Jul vännen! //Eva

        Kommentar av Eva Ehrnström | december 25, 2010

      • Vad kul. Jag pratade med Moa för några dagar sedan och hon berättade att hon skickat två samma dag.
        Kram!

        Kommentar av sonjac | december 25, 2010

  2. Hennes pärlor är verkligen helt fantastiska! Hoppas det går fint för dig att köra egna turer, misstänker att man gärna vill vara frisk direkt o orka precis som förr? Men det kommer tror jag . Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | december 17, 2010 | Svara

    • Visst är det så, jag vet ju hur mycket jag brukar orka. jag hoppas det funkar som vi planerat på jobbet.
      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | december 17, 2010 | Svara

  3. Men jisses vilka söta små grodor! 🙂

    Kommentar av Joakim C. | december 18, 2010 | Svara


Kommentera

