Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Explosion i centrala Stockholm

Igår var Janne och jag in till stan för att titta på Vikingamarknaden på Historiska muséet. Moa som tillverkar och säljer vackra glaspärlor och som jag fotade tidigare var med. Jag passade på att köpa en underbar glaspärla i rött med fyra gröna grodor runt om. Jag ska fota den senare och lägga upp här.

Efteråt gick Janne och jag runt lite på muséet och tittade på de olika utställningarna. Jag har aldrig varit där tidigare.

Därefter tog vi tunnelbanan till city och kikade lite på de nyöppna On/Off och Apple Store vid Sergelstorg. Sen blev det Claes Ohlson vid Drottningggatan, Janne behövde få tag i en sladd som ska gå mellan TVn och en Appledator 🙂

Vi var väl klara där lite efter 16 och gick rakt ner till Centralen där vi hann med 16,28-tåget… strax efteråt exploderade Drottningsgatan 😦 Eller inte hela gatan förstås utan ett självmordsbombare (tror en del?) och en bil full med gasflaskor (två olika explosioner).

december 12, 2010 - Posted by | ditt och datt, utställningar

1 kommentar »

  1. Hej
    Vilken tur ni hade. Tänk om….. Såg filmen från säkerhetskameran, tur att han inte hann in bland folk.

    Kramis 🙂

    Kommentar av CD | december 13, 2010 | Svara


Kommentera

