Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Spola venport

Idag ska jag ner till min distriktssköterska och spola igenom venporten jag fortfarande har kvar under huden strax nedanför höger nyckelben. Man ska göra det med intervallet 6-8 veckor men nu har det gått lite mer. Inte visste jag att det var så svårt att få en tid just nu… det är influensavaccinationstider tydligen.  Men jag hoppas att det ska funka ändå. Det kan inte vara så att när det gått exakt 8 veckor så kläggar porten igen dagen efter 🙂 Det är säkert som ett ”Bäst föredatum”, det står inte ”Giftig efter” på t ex mjölken liksom 😉

Igår damp det ner en kallelse till gynmottagningen på Radiumhemmet. Den 16e dec är det dags för återbesök och jag tar ett blodprov en vecka före på min husläkarmottagning. Det är bara att hålla tummarna att allt verkar bra fortfarande.

Igår på jobbet fanns ingen handledare till mig igen så jag åkte på eget bevåg till Södertälje hamn för att kolla in den nya depån som byggts klar då jag var sjuk. Det var inte alls svårt att hitta hur man ska gå för att komma till depån om man inte har ett tåg man kör in. Vi får inte gå över spåren utan ska gå runt hela området (eller åka taxi), det var det jag ville ta tid på, det tog 10 min. Det var ljust och fint inne i den stora hallen där tågen står och jag gick runt och pratade lite med folk som jobbade där. Kollade också var jag ska hålla till om jag jobbar natt och får ett uppehåll på någon/ett par timmar mellan sista och första tåget på den tur jag har.

Jag fick lite blomstercheckar av Jannes trevliga syster och deras lika trevliga föräldrar 😀 Så nu ska jag handla några julblommor eller annat vackert som blommar. Tack I, V och B 😀

Janne har köpt ett Nikonobjektiv åt mig… ett sådant som jag tänkt att jag ska köpa själv när jag kommit igång med jobbandet på riktigt så att lönen blivit mer normal. Jag kan nog inte acceptera att ta emot det här utan att betala lite till honom. Det var inte helt nytt men extremt välvårdat 😀

november 16, 2010 - Posted by | Janne, sjuk

3 kommentarer »

  1. Vilka bra presenter! Vad är det för objektiv?

    Jag kom på att jag också har blomstercheckar liggande någonstans (inflyttningspresent från mäklaren). Jag ska nog köpa nåt fint till mitt vardagsrum som nu är nästan färdigrenoverat.

    Kommentar av Johanna | november 17, 2010 | Svara

    • Det är en 70-200/2,8 😀

      Kommentar av sonjac | november 17, 2010 | Svara

      • Åh, ett sånt har jag också på min önskelista (fast ett vitt då förstås ;-)) men det är aldrig någon som köper det till mig.

        Kommentar av Johanna | november 17, 2010


Kommentera

