Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vårgårda

Jag och Janne var och kollade in Vårgårda Naturfotofestival i helgen och det var lyckat. Men jag blev rätt trött, fast det var det värt.

Jannes forum, NaturfotoForum, ställde ut en radda canvasbilder på 50×70 som blev väldigt uppskattade. Jag ångrar att jag inte tog mig i kragen och försökte få med en bild själv. Medlemmarna i forumet skickade in bilder som kunde passa på canvas och sen röstade medlemmarna på vilka som skulle med på utställningen. Väldigt demokratiskt och rättvist.

Det fanns förstås en massa andra naturbilder som var mycket sevärda också. Och så blev det lite shoppande också. Jag kom hem med en rätt stor Crumplerväska som var nersatt med 50% hos Japanphoto.

Knäna har varit riktigt snälla nu sista tiden. Akupunkturen gjorde verkligen susen och nu kan jag tom sitta på huk framför mina småakvarier som står på en låg stereobänk.

Jag har tagit på mig ett litet ”uppdrag”. Jag ska fota en kompis som jobbar med glas och tillverkar glaspärlor för hand i vikingastil. Det ska bli kul. Vi har samma idé, det ska vara mörka bilder där elden ger stämning och mystik… hoppas jag får till det som jag vill också.

Nu ska jag lägga mig tidigt, är supertrött 🙂

november 8, 2010 - Posted by | sjuk

6 kommentarer »

  1. Nejnejnejnej… Vårgårda är ju bara tre mil hemmifrån mig juh?? Ni kunde ju sovit över hos mig juh??? Hjärtegrynen då?? Jaja, det går fler tåg som Sonja säger ;)!! Kraaaaam

    Kommentar av Maria | november 9, 2010 | Svara

    • Jag kommer aldrig att glömma dina första ord då vi sågs första gången: ”Vad liiiten du är, så liten kan man inte vara om man kör tåg”. Ha! ha! Du är underbar Maria 😀

      Kommentar av sonjac | november 9, 2010 | Svara

      • Vi som åkt med Sonja när hon kör tåg vet att höjden över havet inte har någon betydelse. Keep on driving!

        Kommentar av Jan L | november 10, 2010

      • Ha! ha! Vad gulligt du är Jan 🙂

        Kommentar av sonjac | november 10, 2010

  2. Vet inte hur du har det med akupunktur framöver, men Marie (som var med oss en gång på Haga-makro och vars pappa höll föredrag på en fototräff för länge sedan) är utbildad akupunktör i Kina, så hon är kanonduktig, om du behöver någon framledes alltså.

    Kommentar av Anna | november 10, 2010 | Svara

    • Javisst ja, det har ju du berättat tidigare. Jag ska tänka på det om jag får ont i knäna igen, eller på andra ställen. Jag blev verkligen positivt överraskad att det funkade så bra den här sista gången.

      Kommentar av sonjac | november 10, 2010 | Svara


Kommentera

