Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lakritsroten.se

Igår när jag var klar med vattengympan på Karolinska hade jag ett par timmar över tills jag skulle börja arbetsträna på jobbet. Så då passade jag på att kliva av bussen i korsningen Frejgatan-Sveavägen  för att shoppa lite lakrits i den trevliga lakritsbutiken Lakritsroten. Den har flyttat för ett tag sedan till större lokaler och utbudet är enormt.

Förutom lite Isländsk chokladlakrits blev det hemgjord salmiakkola, rött lakritsthé och lite annat 😀

Gillar man lakrits och är i Stockholm rekommenderas ett besök 😉

november 5, 2010 - Posted by | godis, reklam

5 kommentarer »

  1. Oj, det ser gott ut. Har aldrig varit där.. När vi var i Trosa så gick vi in i en butik med Lakrits och Choklad. Den finns även i Stockholm ser jag.
    http://www.chokladbutiken.se/
    Kram 🙂

    Kommentar av CD | november 8, 2010 | Svara

    • Gillar du lakrits måste du kolla in Lakritsroten 🙂

      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | november 8, 2010 | Svara

  2. Hmm ser gott ut och ett bra tips när jag besöker huvudstaden att botanisera i lakrits himmlen 😉

    Mvh Christer K

    Kommentar av Christer K | november 8, 2010 | Svara

    • Den butiken är helt enorm om man gillar lakrits. Men man kan beställa via nätet om man inte har tid att besöka butiken.
      Jag kan inte gå dit för ofta, jag handlar på mig alldeles för mycket varje gång 😉

      Hälsningar!

      Kommentar av sonjac | november 8, 2010 | Svara

  3. Kul med lakrits =) Det var faktiskt du som fick mig att prova lakrits-choklad för ”länge sedan”, och j*vlar vad gott det är!! Tack för det 😀

    Kommentar av Leonard | november 9, 2010 | Svara


Kommentera

