Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Akupunktur

Jag har inte ont i knät alls idag 😀 Det är väldigt konstigt men skönt. Jag var hos den av sjukgymnasterna som är bäst på leder och han gjorde en väldigt ordentlig koll, utan att röntga eller göra titthål förstås. Det böjdes, bändes och kändes efter om knät var varmt mm. Han kom fram till att det är naturligt slitage som triggats av cellgifter och försvunnet östrogen. Jag kan ta lite smärtlindrande och antiinflamatoriskt (hur sjutton stavas det?) och träna. Vattengympan är bra för kroppen men gör inte så stor nytta för just knäleder specifikt så jag fick göra några rörelser i en maskin med 15 kg belastning som jag ska fortsätta göra i deras gymsalen 2 ggr/vecka, och så fick jag akupunktur. Jag tog lite Ipren och Panodil igår när jag kom hem, och nu när jag klev ur sängen i morse hade jag för första gången på rätt många månader inte det minsta ont i knät. Ja, ja vi får se hur länge det varar, men det känns ju lite lovande i alla fall. Jag fick några tider för mer akupunktur nästa vecka också.

Min Simsexpansion låg i brevlådan igår och jag installerade den utan några problem alls. Det var lite konstigt för jag har läst att många fått problem. Vyerna är väldigt vackra och första intrycket är att det är väldigt roligt med massvis med nya funktioner.

oktober 30, 2010 - Posted by | sims, sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

