Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Besiktning OK och CD.ON missköter sig.

Idag var jag på läkarkoll hos företagsläkaren. Jag var lite nervös för allt möjligt men jag blev godkänd. En sak jag funderade på var hörselprovet, cellgifterna påverkade hörseln rätt mycket ett tag mot slutet. Men jag fick sista behandlingen i början på juni och allt känns ok nu sedan rätt lång tid (utom knälederna). Hörseln var ungefär som förra gången. Jag har sakta börjat tappa lite i de högre registren, antagligen bullerskador från jobb sa läkaren. Diagrammet brukar se ut så då.  Men det ligger väl inom tillåtna värden fortfarande.

Jag berättade om koncentrationsproblemen jag upplevde tidigare, i juni, och hur jag arbetstränar och verkligen säger till när jag känner att jag börjar tappa lite i koncentration. Det inträffar efter ca 3 timmar än så länge. Mest om det samtidigt är mörkt ute och handledaren pratar mycket om sådant som inte har direkt med jobbet att göra 😀 Men jag är lite oartig då och försöker koppla av lyssnandet. Läkaren sa förstås att det är oerhört viktigt att jag säger till när jag känner att jag blir för trött/okoncentrerad och inte fortsätter köra, och det är precis så jag gör.

Det finns tillfällen då man inte är riktigt på topp på jobbet, innan jag blev sjuk menar jag. Ett exempel är då man jobbar natt och kör sista tåget in till stan på morgonen. Visst sjutton funkar det, men jag brukar känna att jag är väldigt trött då och måste koncentrera mig extra mycket. Gissa om det är skönt att kliva av på Centralen då och åka hem och lägga sig. Alla man möter då är på väg till jobbet, de ser så trötta och stressade ut.

Nu är det ca en månad kvar med arbetsträning (nov). Den 19e ska jag och folk från jobbet träffa försäkringskassan och bestämma hur mycket jag kan jobba och hur mycket jag ska vara sjukskriven. Jag hoppas på 50%, tror det är rimligt att jag återhämtat mig så pass till det.

I morgon ska jag först köra lite tåg, sen åka till Onkologiska rehaben och träffa den av sjukgymnasterna där som är duktigast på leder. Jag vill verkligen veta vad som är fel i knäna. Blir det bättre med tiden? Blir det inte det? Ska jag träna fast det gör ont hela tiden? Håller jag på att träna sönder knäna för jag är så smärttålig och tjurskallig?

Och så är jag otroligt irriterad på CD.ON. Jag förhandsbeställde den nya expansionen till Sims3 för länge sedan från dom. Releasen är idag och spelet ligger i Göteborg fortfarande 😦  CD.ON skyller på att de omorganiserar sitt lager så beställningarna blir försenade några dygn. Kunde inte dom korkskallarna förvarnat om det tidigare så jag kunnat annullera beställningen och handlat i en vanlig butik inne i stan. Jag gick ju förbi Siba idag. Jag kommer inte att handla från CD.ON mer, det finns andra ställen med bättre service.

Usch det här blev ett trist och gnälligt inlägg… inte har jag fotat på ett tag heller.

 

oktober 28, 2010 - Posted by | sjuk

4 kommentarer »

  1. Köp det i butik o retunera till CDon? Jag gillar inte dem sedan jag hade trassel med en bokbeställning för något år sedan…

    Kommentar av mariasbokliv | oktober 29, 2010 | Svara

    • Jo jag funderade på det, såg på ett svenskt simsforum att många där skulle göra så. Men jag fick spelet dagen efter så jag struntar i det, men kommer inte handla där mer.

      Kommentar av sonjac | oktober 30, 2010 | Svara

  2. Känner igen känslorna man får när man har jobbat natt… och sedan är på väg hem.
    ”Ha ha, era djävlar… jag ska hem, men NI skall till jobbet!”

    Tror det kallas skadeglädje, eller nått :-)…

    Kommentar av Lilla Damen | oktober 29, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Jag kunde inte uttryckt det bättre 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 30, 2010 | Svara


Kommentera

