Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

iPad och borrelia

Penicillinet har börjat verka lite nu, den röda ringen runt utslaget har bleknat bort nästan helt. Det kliar och är lite svullet så jag har strykigt på pyttelite svag cortisonsalva några gånger, jag vill inte riva i utslaget. Till nästa helg har jag tagit hela kuren. Magen håller sig kry ”ta-i-trä”… hoppas den fortsätter med det.

Knäna har jag fortfarande besvär med, men det funkar ändå. Janne och jag tog cyklarna upp till Säby Gård på Järvafältet igår och sen promenerade stillsamt vi i skogen i ett par timmar. Vi höll oss på stigarna och vandrade inte i gräs och snår där säkert fästingarna lurade i bakhåll 🙂 Sen avslutade vi med en fika på Säby Café där Janne tog en Brié och salamimacka och jag tog deras berömda, men ack så onyttiga, kanelbulle. Den var gigantiskt och helt nybakt, tom lite ljummen, som vanligt.

Igår kväll satt vi och spelade spel på Jannes iPad som han köpte i UAE när han var där på jobb nyligen. Janne lärde mig lite snabbt hur man spelar Dam, och det var riktigt kul. Han vann förstås mest men efter några omgångar blev det lite jämnare. Vi hittade också en version av obegränsad luffarschack. Dom här spelen är gratisspel man kan ladda ner till iPaden. Givetvis finns Sudoku också och så hittade Janne ett 3D-luffarschack. Den var riktigt kul. Man kunde vrida och vända den kubiska spelplanen med de 25 pinnarna man skulle turas om att placera kulor på precis hur som helst.Det går förstås att spela mot datorn också, men den var rätt korkad, jag klådde den 😉

Det som imponerar på mig mest när det gäller iPaden är den makalösa skärmen. Ja jag vet, man kan inte jämföra med en pc. Det finns inte mycket minne i iPadarna, man stoppar inte in bildredigeringsprogram och fixar med foton i den. Men till surf mm är den inte alls dum. Det går att ladda ner böcker och musik också, men då kostar det.

Jag läste en test i… Råd och Rön, tror jag, om läsplattor och läsa böcker på dom. iPad var med men fick rätt dåligt betyg när det gäller just läsa böcker på den. Men det påpekades att det enbart var just bokläsningen som testats.

Jag känner att priset är för högt för en pryl man spelar spel på, läser böcker man måste betala mer för än köpa som pocket och surfa på. Men den är snygg, rolig och lätt att hålla på med, det måste jag erkänna.

oktober 17, 2010 - Posted by | sjuk, spel

2 kommentarer »

  1. > Det kliar och är lite svullet så jag har strykigt på pyttelite svag cortisonsalva några gånger

    cortisonet motverkar immunförsvaret, så jag skulle undvika det.

    Kommentar av Per | oktober 17, 2010 | Svara

    • Ok, tack för infot 🙂

      Kommentar av sonjac | oktober 17, 2010 | Svara


Kommentera

