Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite trött men väldigt glad

Nu har jag varit på jobbet i tre dagar, några timmar per dag. Det har varit väldigt roligt och min gruppledare tar väldigt väl hand om mig. Hon har lagt märke till hur envis jag är och ser till att jag inte blir kvar för länge 😀

Jag sitter och sorterar och rättar in alla viktiga, och oviktiga, papper som delats ut i mitt postfack under det här året jag varit sjuk. Det är otroligt mycket papper och jag är inte klar än. Jag har fått jobbhanddatorn uppgraderad mm också.

Det är kul att vara på jobbet och jag sitter också och surrar med kolleger vid fikabordet. Men när jag kommer hem är jag sååå trött, fast på ett skönt sätt.

Idag åkte jag från jobbet direkt till vattengympan på Karolinska, så nu är jag ännu tröttare. Men det känns verkligen bra ändå.

I omklädningsrummet vid vattengympan träffade jag denna underbara kvinna som jag pratat med ett par gånger tidigare. Jag har träffat så många trevliga människor på Karolinska, Radiumhemmet och vattengympan. Hon jag träffade nu är mycket, mycket sjukare än jag var, men hon utstrålar så mycket glädje och värme. Vi pratade bl a om det här att när folk frågar hur man mår vet man ibland inte vad man ska svara. Man kan vara riktigt sjuk i kroppen men må otroligt bra och vara glad i huvudet liksom. Låter lite konstigt va… men det kan ju vara tvärtom också, det kanske är vanligare? Man är frisk i kroppen men mår sk-t och är hur deppig som helst. Jag är nog hellre sjuk i kroppen men mår bra och är glad i huvudet 😀 Sen önskade vi varandra trevlig helg och jag gick ut till bassängen.

När jag var klar med mitt program en timme senare och gick in i omklädningsrummet hittade jag denna satsumas med ett glatt ansikte på mina kläder. Det var ju hon jag pratade med som lagt dit den, jag är fortfarande så glad över den 😀

 

oktober 8, 2010 - Posted by | sjuk

8 kommentarer »

  1. Hej!

    Vilken solskenshistoria! Den tror jag att du lever på länge och tänker på nästan varje gång du ska äta en satsumas.

    Jag förstår att du blir trött speciellt om du ska ha vattenjympa efter att ha jobbat men det låter skönt att du är igång.

    Ha så trevligt i kväll och hälsa Janne!

    Kram Inger

    Kommentar av Inger Linde | oktober 9, 2010 | Svara

    • Kram-kram tillbaks 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 9, 2010 | Svara

  2. Nu blev jag också glad! 🙂 Det räcker faktiskt med så himla lite för att man ska bli glad. Ett vänligt leende från en person man inte känner eller en glad och trevlig kassörska i mataffären gör att jag kan känna mig gladare hela dagen efteråt… 🙂

    Ha en trevlig helg!

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | oktober 9, 2010 | Svara

    • Det är så sant så. Jag känner att jag stressat ner väldigt mycket och hinner med att verkligen se människor nu, snälla och vänliga människor menar jag då. Bråkmakare och surpellar märks ju alltid.

      Hoppas du får en trevlig helg du med! 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 9, 2010 | Svara

  3. Vilken underbar historia. Tänk vad så lite kan göra så mycket.
    Kramisar Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | oktober 9, 2010 | Svara

    • Kram tillbaks 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 9, 2010 | Svara

  4. Härligt att det känns bra och det är ju lättare att stå ut med ”glad” trötthet tycker jag.
    Själv har jag ont i konstiga muskler efter fårklippning o då var det ändå L som klippte nästan allt…

    Kommentar av mariasbokliv | oktober 9, 2010 | Svara

    • Ha! ha! jag har sett fårklippning på TV och det ser väldigt obekvämt ut får både får och klippare. Vad gör ni med ullen?

      Kommentar av sonjac | oktober 10, 2010 | Svara


Kommentera

