Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Börja jobba lite

Hösten är här

Jag tycker det gick bra på mötet igår även om hon från försäkringskassan försökte finta mig en gång 😉 Nästa veckan, på onsdag kl 10, ska jag börja lite smått på jobbet och arbetsträna så får vi se hur det går. Jag gör det okt-nov med möjlighet att ändra till ”vanlig” sjukskrivning på kanske 25% eller 50% och jobba ”på riktigt”. Det jag gör först är att gå igenom alla papper/post som kommit under tiden. Det är enorma mängder. Sen ska handdatorn uppdateras och jag måste fixa access till banverkets hemsida för att kunna få ut viktiga papper varje dag jag jobbar/kör tåg. Det blir annat också så småningom, måste plugga säkerhetsföreskrifterna och göra en skrivning, gå på hälsokoll för säkerhetstjänst mm. Jag undrar om jag får på mig uniformen fortfarande 🙂 Fortsätter förstås med vattengympan också.

Jag tvättade ett fönster till igår då jag kom hem. Det blev fint, det är så underbart väder nu. Ett riktigt stadigt högtryck som inte tillåter lågtrycken västerifrån att svepa in med höstregnen.

Sen låg jag i soffan och tittade på ett par avsnitt av Morden i Midsomer. Såg förresten att en ny box med CSI Las Vegas släppts, det är 8e säsongen. Och om någon vecka kommer en ny säsong av House också. Jag tar mig väl upp till MediaMarkt och kollar om dom har CSI, och jämför priset med näthandel.

Janne kommer hem från UAE i em, det blir kul att träffa honom och få höra hur det var där den här gången. Inga olyckor med bilen har i alla fall hänt. Dom fick hyra en större bil den här gången, någon SUV eller vad det var.

oktober 1, 2010 - Posted by | blommor, sjuk

2 kommentarer »

  1. Lite skönt att komma in i vardagslunken igen?

    Kommentar av mariasbokliv | oktober 2, 2010 | Svara

    • Ja det ska bli skönt. inte för jag har tråkigt när jag går hemma precis, men ändå. jag gillar ju att köra tåg 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 4, 2010 | Svara


Kommentera

