Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Trattisar

Det har varit fint väder en tid nu så igår tänkte jag att jag skulle kolla lite efter trattisar. Tog cykeln ut i skogen och började leta lite… det verkar vara trattisår i år 😀 Dom kan gärna få växa till sig lite till men det finns enorma mängder som är på väg upp nu. Jag har aldrig sett så mycket förut. Jag plockade lite taktiskt den här gången, nöp bara av hattarna med väldigt kort bit av skaftet med. Då kunde jag stjälpa ner dom i stekpannan direkt från korgen 😀

Jag kanske ger mig ut en gång till, kanske nästa helg om vädret är ok. Då tar jag med kameran och fotar lite svamp.

september 27, 2010 - Posted by | ditt och datt

6 kommentarer »

  1. Häftigt! Jag plockade gula kantareller för några veckor sedan men nu har jag hört så många som har hittat så mycket så jag måste ge mig ut igen.

    Kram Inger

    Kommentar av Inger Linde | september 27, 2010 | Svara

    • Jag tror du har chans att hitta mycket, håller tummarna 🙂

      Kommentar av sonjac | september 28, 2010 | Svara

  2. Wow, så mycket. Har du något smarrigt recept att dela med dig av?
    Kram Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | september 27, 2010 | Svara

    • Nej egentligen inte, jag har bara stekt med lite lök, salt, svartpepper och lite soya. Sen äter jag dom på omelett.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | september 28, 2010 | Svara

  3. Oj, vilken skörd!

    Kommentar av mariasbokliv | september 27, 2010 | Svara

    • Ut och leta om du hinner 😀

      Kommentar av sonjac | september 28, 2010 | Svara


Kommentera

