Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Höst

Jag flyttade över killiparet till de två andra hanarna och då började de förstås kaxa mot varandra. Snygga fiskar. När jag tittade efter noggrannare i karet med småyngel kunde jag se fem st, det är bra. Då borde det finnas någon hona med där och kanske blir det mer yngel i karet där paret fått gå en vecka.

Igår åkte jag till Plantagen i Bergianska trädgården, köpte några tulpanlökar. Sen tog jag en promenad i parken innan jag åkte hem igen. Och hemma hamnade jag i en ordentlig regnskur… ja, ja det är bara att gå hem från stationen ändå och byta kläder sen 🙂

Idag är det vattengympa igen och det är ingen skillnad i knät mm. Jag ska ta ett snack om det med min läkare på onsdag.

Ute börjar det nog bli höst nu. Jag har sett röda lönnlöv och under kastanjerna ligger glänsande frukter. Tempen är helt ok ute, både på dagen och natten. Jag borde ta mig ut i skogen och leta efter lingon, få se hur det känns nästa vecka.

september 17, 2010 - Posted by | akvaristik, sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

