Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Portspolning

Mina killis hänger med fortfarande, men ev har jag bara en hona kvar och fyra hanar plus 3-4 yngel. Något av ynglen kan vara en hona men jag vet inte än. Jag har flyttat den vuxna honan och en hane till ett eget kar med massor av växter. Dom får gå där ett tag och sen flyttar jag tillbaks dom. Då finns det säkert rom i det karet och jag får nya yngel.

Igår var jag på vattengympa igen, det känns sådär. Rätt bra medan jag är där men ont här och där på kvällen efteråt. Fast när jag sovit en natt känns det bättre.

Idag åkte jag ner till min husläkarmottagning och tog först ett blodprov och sen fick jag venporten spolad så den inte sätter igen sig. På ons ska jag på återbesök på Radiumhemmet till min läkare där. Det var därför jag tog blodprovet nu så allt hinner analyseras till dess. Det ska bli väldigt intressant att höra vad Hb ligger på nu. Det borde ha klättrat upp lite till.

Annars så är planen att jag ska börja jobba 25% den 1 okt. Få se hur de lägger upp det på jobbet.

september 15, 2010 - Posted by | akvaristik, sjuk

6 kommentarer »

  1. Du har inte hört något om när och om du får operera bort porten? Själv skall jag till vårdcentralen och få en stelkrampsspruta idag, ser INTE fram emot det…

    Kommentar av mariasbokliv | september 16, 2010 | Svara

    • Nej inget, men jag har inte pratat med någon läkare om det heller. Jag ska på återbesök på ons så då tar jag upp det.
      Usch, stelkramp, vad har du råkat ut för då?

      Kommentar av sonjac | september 16, 2010 | Svara

      • Jag råkade trampa ena katten på svansen när jag hade träskor på mig… varpå katten fick panik o bet mig i hälen. Kom på att jag skulle fråga om man borde göra något o eftersom jag inte minns när jag fick stelkrampsspruta senast kunde det ju vara på tiden. (katten mår för övrigt bra trots svans i kläm)

        Kommentar av mariasbokliv | september 16, 2010

      • Åh nej, stackars katten… stackars dig också 😉 Träskor… kattsvans… ryyys.

        Kommentar av sonjac | september 17, 2010

  2. He he… se det positivt, mariasbokliv 🙂 !
    Det är billigare med en stelkrampsspruta än tandläkarbesök för kattstackaren (OM han råkat bita i träskon i stället)

    Kommentar av Lilla Damen | september 17, 2010 | Svara

    • Ha!ha!ha! Underbar kommentar 😀

      Kommentar av sonjac | september 17, 2010 | Svara


Kommentera

