Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Spårvagn, Sthlm

Nya spårvagnen i Sthlm ser ut såhär i färgen. Inte så smart, tycker jag. Dom borde haft någon färg som syns bra när man bara sneglar lite åt sidan, som röd eller klarblå. Den här svarta färgen syns inte så väl.

På väg dit (spårvagnen) var jag väldigt nära att bli nedmejad av en polisbil som körde i väldigt hög fart mot rött utan att använda sirenen uppe vid Sergels torg. Jag stod mitt i en klunga med långa människor och väntade på grön gubbe vid ett övergångsställe före spårvagnens hållplats (och sen vidare mot Kulturhuset). När det blev grönt började jag ta ett steg men en lång karl som stod precis bredvid mig till höger tog ett tag i min axel och drog tillbaks mig. Precis då susar polisbilen förbi i hög fart. Jag hade antagligen blivit överkörd om inte han bredvid var så pass lång och såg över de andra som stod på min vänstra sida. Jag hade själv sikten skymd. Men dom andra såg antagligen polisen eftersom det bara var jag som började gå. Läbbigt. Jag hann i alla fall tacka mannen som hejdade mig 😀

Vad jag funderar på är om jag har mycket koncentrationsproblem fortfarande eller om det händer ändå. Jag tycker ju att det känns bättre. Jag kan tom lösa soduko  nu. Det kunde jag inte för ett par månader sedan. Jag tycker att jag hittar orden bra när jag pratar också. Hur vet man att det är bra nu egentligen.

Efter vattengympan i tisdags hade jag lite träningsvärk i axlarna, det kändes bra. Knät är ganska ok nu, lite kändes det och armbågen kändes mer men det klingade av lite igår och är bättre idag. Igår cyklade jag en halvtimme och sen tog jag en liten halvtimmespromenad på kvällen.

Idag var det vattengympa och jag körde på hårdare och det kändes ok. Se tog jag mig till City och fotade spårvagnen. Måste göra om det när det inte är så hårt ljus och på ett bättre ställe. Jag borde nog åka en sväng med den.

Efter det letade jag efter det nya prylpaketet till Sims3. Det fanns inte på Åhléns eller ElGiganten inne i City men Siba hade, och till ett ok pris.Sen handlade jag en liten present till Janne som fyller år idag. Därefter åkte jag till Jakobsberg och Janne och jag åt på en av sushiställena.

september 9, 2010 - Posted by | Janne, järnväg, sjuk

6 kommentarer »

  1. Det tar tid innan det du kallar ”koncentrationsproblem” försvinner och det du beskriver är inte koncentration , du har koncentration.
    Det handlar snarare om att ditt nervsystem skall återhämta sig. Nervsystemet beror på kroppen och alla de sensorer som vi har. När man får en nervskada så behöver vävnaden återhämta sig och sedan skall hjärnan lära sig att förstå de nya signalerna. Det här tar tid
    /Per

    Kommentar av Per | september 10, 2010 | Svara

    • Ja jag vet inte… min läkare säger att det är (var) koncentrationsproblem, men visst, jag har ju blivit väldigt förgiftad av cellgifterna och fått påverkar på nervändor i fötter och fingrar. Men dom problemen har försvunnit helt. Däremot har jag ont på flera ställen på vänstra kroppshalvan, det kommer och går lite. På något sätt måste det vara kopplat till cellgifterna. Jag funderar förstås lite på det här, men samtidigt kan jag inte gräva ner mig helt. Jag tror på ett positivt tänkande, och måste börja jobba nu i okt. Sjukkassan tänker inte sjukskriva mig längre än så har jag fått höra från dom. Det är bara att hålla tummarna att det funkar 😀

      Kommentar av sonjac | september 11, 2010 | Svara

  2. Oj, oj.. Säg grattis till Janne från mig. Vad fick han i present? Ser så gott ut med Sushi! *slickar mig om munnen*

    Har inte varit och kollat nya spårvagnen ännu, men jag tyckte jag läste om att det varit en röstning om färgen på den, har du sett det? Håller med om att svart kanske inte är idealiskt, speciellt när man ser din bild på den i hårt ljus. Du hade verkligen tur där vid övergångstället! Jag har hamnat i liknande situation där man inte ser åt sidorna för det varit mycket längre folk som stod bredvid, inte så kul..

    Kram

    Kommentar av CD | september 10, 2010 | Svara

    • Jag ska gratta från alla 😀 Jo han fick två snygga whiskeyglas. Han har bara haft udda glas tidigare.
      Du kommer ihåg rätt, det var omröstning om färgen. Men jag tyckte inte något av de tre förslagen var bra. Visst, den här svarta är lite elegant, men svår att se.
      Kram!

      Kommentar av sonjac | september 11, 2010 | Svara

  3. Säg grattis från mig oxå :-).

    Tycker det var ett vackert ”tåg”… men håller med om att det varit smartare med ett i någon gräslig lysande färg :-).

    Tror att det är nyttigt med lite skräckupplevelser ibland… har oxå råkat ut för en på ett övergångsställe för länge sedan. Jag stod själv där och bilarna bara susade förbi, ända till en tjej stannade. Vi hade ögonkontakt och jag tackade med munrörelse… och vi skrattade mot varandra i ett tyst samförstånd, samtidigt som jag gick… När jag är precis framför henne kommer en ”@§jävla@@§” bil i hundranitti och kör om på övergångsstället…

    Vetskapen om att jag suttit som en fluga på en flugsmälla OM jag varit 2 steg längre ut var hårresande. Visst, jag hade fullt fokus på tjejen och brast i konsentrationen, men ändå…jag lärde mig att aldrig lita på någon i trafiken.

    Kommentar av Lilla Damen | september 10, 2010 | Svara

    • Det är så sant, man behöver nog lite väckarklockor/tillbud som inte gör skada men får en att tänka till. Det är ju inte helt ovanligt att polisbilar mejar ner oskyldiga.
      Visst tycker jag också att det är lite snyggt sådär, fast det påminner lite om en likbil är spårvagn 😉

      Kommentar av sonjac | september 11, 2010 | Svara


Kommentera

