Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Prickiga blåögonhanar och vattengympa

Pseudomugil gertrudae, hanar

Det här är en av mina favoritfiskar. Det var de här jag odlade fram lite yngel av i våras, eller när det var. Dom är inte mer än ca 30 mm långa just nu, men lite till kommer de att växa. Kanske 10 mm till.

Jag var på vattengympan igår igen, nu med en annan ledare/sjukgymnast som är mycket tuffare. Så nu har jag träningsvärk i rygg och axlar, men det är skönt. Knät är lite bättre nu, låter bli mina timmespromenader. Fast sjukgymnasten tycker att jag ska ut en timme/dag ändå… jag är skeptisk, försökte förklara hur jag gör när jag är ute och går och hur det känns i knäet. Han undrade om det inte kunde vara träningsvärk… men det vet jag att det inte är, inte när det knappt går att böja benet och det känns som det blöder inne i det. Berättade om hur jag lyckades träna sönder mig en gång tidigare, ca 14 år sedan, så det slutade med en stressfraktur i ena lårbenshalsen. Då garvade han och sa att han aldrig hört någon lyckas med det. Men han tycker ändå att jag ska ut en timme/dag fast uppdelat i 2×30 min och bara promenera, inte powerwalk. Cykla? undrade jag… jo det är väldigt bra, då ansträngs inte knät om jag låter bli att cykla för hårt 😀

september 8, 2010 - Posted by | akvaristik, sjuk

2 kommentarer »

  1. Åh, så söta de är.. 🙂
    Svårt det där med motionen, hur man ska göra på bästa sätt utan att det blir fel på något!
    Kramis

    Kommentar av CD | september 10, 2010 | Svara

    • Ja det är krångligt med motion när man som jag har svårt att känna var mina gränser går. Men nu ska jag hålla mig lite lugnare vad än sjukgymnasten säger 😉

      Kommentar av sonjac | september 11, 2010 | Svara


Kommentera

