Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Handtama småfåglar

Idag (lör) åkte jag och Janne in till stan för att spana in Öppen Trädgård i Barnängens Koloniträdgårdsförening i Vita Bergen. Thomas (TH-56) brukar fota ofta där och ställer ut 10 bilder. Här är en länk som handlar om tillställningen, det är öppet i morgon (sön) också.

Vi hade väldigt trevligt, jag försökte få till några svar på tipspromenaden men det var en del jag inte kunde svara på. Sen satt vi och pratade med Thomas och några forummedlemmar från naturfotoForum som också kom dit. Bilderna var helt underbara, det var små insekter som blomflugor, bin, rovflugor och fjärilar.

Det dök upp några tiggande talgoxar och Thomas trollade fram en påse med riven ost ur fickan. Sen satt jag resten av tiden med handen upp i luften, full av ost, talgoxar, en enbent blåmes och några gråsparvar… (inte precis samtidigt) det är kul med vilda fåglar 😀 Men jag orkade inte släpa med kameran tyvärr. Lite synd, det hade kunnat bli fina fågelbilder.

När vi gick därifrån strosade vi ner genom Bondens marknad, och där hittade jag najadrökt lax. Lite lustigt för jag hade pratat om det helt nyligen, men trodde inte det såldes längre. najadrökt lax är gravad lax som kallrökts. Historien är den att någon råkat kallröka gravad lax i misstag och smakat. Det var så gott så de började sälja det.

Om jag ska hoppa tillbaks lite nu så var jag på vattengympan i går. Det kändes ok medan jag höll på och jag var helt själv i både bassängen och bastun efteråt. men på kvällen fick jag duktigt ont igen. Idag däremot har det släppt lite.

Vi bestämde att jag går två gånger/veckan på vattengympan om det inte blir sämre. Den 22 sep ska jag till min läkare för återbesök och är det lika illa får hon skriva en remiss någonstans så jag får veta vad det är för fel. Det kommer nog från cellgifterna men kommer det att gå över eller vad ska jag göra egentligen. Jag ska ta det lugnt med mina skogspromenader, tyvärr.

Ikväll har Janne och jag hållit på med att försöka sätta ihop ett bildspel med Islandsbilder som ska visas på Nikonforumträffen nästa helg.

september 4, 2010 - Posted by | fåglar, sjuk

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

