Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vattengympa

Jag ska lägga in några semesterbilder till så småningom, från Varberg bl a. Men just nu orkar jag inte 🙂

Igår ringde en av de trevliga sjukgymnasterna som har hand om vattengympan på Onkologiska rehaben vid Radiumhemmet. Jag hade ringt deras svarare för några dagar sedan och undrat när gruppträningen kommer igång igen. Hon visste inte riktigt, men någon gång i sep. Men hon undrade om jag inte ville boka en individuell tid i stället och se hur det kändes. Det låter ju kanon så jag åker dit till kl 11 på tisdag. jag måste få lite råd om hur mycket jag vågar träna/röra på mig med min ömma/onda vänstersida. Har ont i vänster knä, vänster armbåge och vänster handlov.

Jag hoppas det här ger med sig lite tills jag ska börja jobba lite igen till första okt.

augusti 26, 2010 - Posted by | sjuk

2 kommentarer »

  1. Hej!

    Det låter väl alldeles utmärkt att få en egen tid. Då får du ju verkligen möjlighet att ställa alla dina frågor.

    Jag tycker också att det känns lite tungt och jag tror delvis att det beror på vädret och mörkret. Jag envisas med att gå i lite korta byxor och sandaler men jag är nog tvungen att ta fram strumpor och långbyxor snart.

    I kväll ska jag pigga upp mig med lite körsång. Snack och skratt blir det också. Det ingår.

    Jag har sådan lyx nu för tiden så jag har en våninna bara två gårdar bort. Vi försöker att gå Brandbergen runt åtminstone två kvällar i veckan. Det är en promenad på en timme och munnarna går lika mycket som fötterna. Det är trevligt. Vi bara slår en signal och möts ute. Toppen! Så har jag aldrig haft det tidigare så det uppskattar jag.

    Det ska väl vara så att det går upp och ner.

    Låter roligt att du ska få försöka att känna på jobbet lite!
    Hur känner du för det?

    Vi får kämpa på i rusket.

    Vi hörs!
    Kram Inger

    Kommentar av Inger Linde | augusti 26, 2010 | Svara

    • Shorts och sandaler funkar nog ett tag till, nu är det så skönt ute.
      Jag ska försöka låta bli att gå långpromenader nu tills tisdag. Kanske knät blir lite bättre tills dess.

      Vad kul att du träffat en promenadkompis. Det är lite lättare att komma ut då.

      Det ska bli kul att jobba lite igen, om det funkar. Jag vill gärna ha lite mer pengar per månad och köra tåg igen 😀

      Många kramar!

      Kommentar av sonjac | augusti 27, 2010 | Svara


Kommentera

