Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ystad

Ystad tyckte jag mycket om. Dit vill jag åka igen och tillbringa flera dagar i. Gärna med några Mankelldeckare och följa efter i Wallanders spår i staden och på landsbygden.

Det jag hann se av den gamla stadskärnan var enormt spännande. Vilka gamla hus, oj, oj, oj!!!

Det fanns ett urgammalt fd kloster som var en stor sevärdhet mitt inne i staden. Det var inte öppet när vi var där, men den skulle jag vilja besöka någon annan gång. Jag tog ingen bild på den, hann inte.

Det finns en stor hamn också. Här har jag lagt på lite vinjettering.

Och så en livlig småbåtshamn. Trädäcket man ser bakom alla master ska så småningom leda ut till ett stort modernt kallbadhus.

augusti 22, 2010 - Posted by | järnväg, semester 2010

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

