Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Skåne

När vi var nere i Skåne kollade vi in kusten lite. Ovan är stranden vid Stenshuvud. Det regnade där men var väligt vackert. Jag skulle vilja bo där det inte finns en massa träd. I alla fall öppna horisonter åt något håll 😀

Vid Sandhammaren såg stranden ut såhär. Inget regn den dagen 😀

Och så var vi tvungna att kolla in Ale Stenar. Det var svårfotat. En enorm stensättning på en höjd vid havet, och massvis med tyska turister. Jag har sett väldigt vackra bilder härifrån när Alcedo fotat vintertid. Det blir ju väldigt vackert och annorlunda.

augusti 22, 2010 - Posted by | Janne, landskap, länkar, semester 2010

6 kommentarer »

  1. Oj, men det ser ändå ganska folktomt ut vid Ale Stenar. När vi var det var det omöjligt att få en bild utan en massa folk i färgglada kläder…

    Kommentar av Anna Henningsson | augusti 23, 2010 | Svara

    • Det var inget kanonväder, hade regnat precis innan så lite tur hade vi. Men det står en hel del folk vid stenarna som är skymda. Jag stod rätt länge och försökte vänta in ett ögonblick då de försvann helt 😉

      Kommentar av sonjac | augusti 26, 2010 | Svara

  2. Ser ser ut som en härlig dag vid Ales Stenar! Föredrar dem nästan när det inte är högsommarväder utan hellre lite smårusk. Blir sugen på att åka dit igen…

    Kommentar av Fredrik Mörk | augusti 25, 2010 | Svara

    • Det var mäktigt att få se dom. Det hade regnat precis innan så vi gick lite fort och hann en aning före den stora invationen av besökare, men det var många ändå.
      Himlen blir trevligare med lite moln.

      Kommentar av sonjac | augusti 26, 2010 | Svara

  3. Inte kan det väl heta Stenhammaren? Där finns ju inte en enda sten. Menar du att hammaren redan malt ner stenen till sand? Eller var det Sandhammaren ni besökte?

    Kommentar av Hans | augusti 26, 2010 | Svara

    • Tack ska du ha, du har helt rätt. Jag ändrar. Jag kanske fortfarande kan skylla på cellgifterna, jag har fortfarande problem med koncentrationen och glömmer alla nya namn lika fort jag hör dom. Men det ska bli bättre säger min läkare 😀

      Hälsningar Sonja!

      Kommentar av sonjac | augusti 27, 2010 | Svara


Kommentera

