Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Tanumshede 04

Den här hällristningen trodde jag föreställde en man med ett kastnät. Men då jag läste vad som skrevs om den säger de som pluggat sådant här att det troligen är en sorts kalender han har över huvudet. Ok, kanske det… men jag tycker fortfarande att det ser ut som ett kastnät 😀

Idag var jag och fick nålar igen, sen åkte jag hem och gödde min gräsmatta. Jo jag vet att det är lite sent, man ska ge sista givan i juli. Men vad sjutton, jag chansar på att hösten blir varm och lång.

Jag såg på SvtPlay att delar av den Kinesiska terrakottaarmén kommit till Sthlm nu. Den ska ställas ut på Östasiatiska museét med start 28e augusti. 25 000 biljetter är redan bokade. Här är en länk till museét.

Utställningen placeras i fd. militära bergrum under museét, det kommer att bli hur coolt som helst och jag ska se den lite senare. Hatar att trängas med folk.

augusti 16, 2010 - Posted by | ditt och datt, reklam

4 kommentarer »

  1. Jag såg den på plats i Kina 1981 och det är helt oförglömligt, så jag rekommenderar den varmt.

    Kommentar av Anna | augusti 16, 2010 | Svara

    • Åh vad läckert. Jag förstår att det måste varit en otrolig upplevelse. Jag såg att den här utställningen i Sverige inte är någon vandringsutställning utan helt unik. Dom har bara grävt ut en liten del av graven, jag skulle vilja läsa mycket mer om hur det går med utgrävningen.

      Kommentar av sonjac | augusti 17, 2010 | Svara

  2. Vad trevligt!

    För övrigt, har du varit på det nya fotografimuseet som har öppnat här i Stockholm? Jag och Åsa är litet sugna på att gå dit och se Annie Liebovitz-utställningen som dom har där, men sedan skall vi ju hitta en gemensam lucka i våra schema också…

    /Joakim C.

    Kommentar av Joakim C. | augusti 17, 2010 | Svara

    • Nej varken Janne eller jag har varit där än. Vi har dock fått ett tips av en vän som varit där, man ska inte gå dit en solig dag. Övre våningsplanet har stora oskuggade fönster och fotona är blanka så man ser bara reflexer.

      Skriv en rad när ni ska dit så kanske jag kan hänga på. Janne ska iväg och jobba i Förenade Arabemiraten några veckor i både aug och sep, så det är inte säkert att han kan hänga på.

      Kommentar av sonjac | augusti 17, 2010 | Svara


Kommentera

