Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sk*tdator

Min lilla surfPC har antagligen fått ett hårddiskhaveri 😦 Det är en Acer så jag ska aldrig mer köpa Acer. Janne har också en likadan som han skaffade lite före mig och han har också haft problem med den. Dumt nog hade jag glömt det. Jag har använt den här så väldigt lite, bara till surf och mellanlagring på semesterresor så den borde verkligen inte lägga av redan. Nu är den inlämnad på ElGiganten för att om möjligt få ut bildmapparna från semestern. Om det lyckas så ska jag dränka PCn efter det och sen kasta den på Hagbytippen 😀

Janne och jag har varit ute och cyklat på Järvafältet igår och idag, ca 55-60 min i rätt lugn takt. Jag orkar cykla uppför alla backar nu, har fortfarande ont i vänster knä och vänster armbåge men jag tror det sakta blir bättre.

I morgon ska jag bli stucken igen (akupunktion). Jag tror det är lite bättre nu med svettningarna. Lite svårt att säga säkert då det fortfarande är alldeles för hett och kvalmigt ute både natt och dag.

augusti 15, 2010 - Posted by | dator, ditt och datt, prylar, sjuk

2 kommentarer »

  1. Hur går det med bilderna?
    Vill veta allt! 🙂
    Eftersom jag själv hade haveri för ngn månad sen men klarade mig iom att jag hade två diskar som var speglade… går den ena sönder så är den andra en exakt kopia och träder ikraft istället men oron fanns ju där att bägge skulle paja innan jag fick den nya…tog några veckor.

    Steffe

    Kommentar av Steffe | augusti 17, 2010 | Svara

    • Det är semestertider så det skulle ta ett par veckor. Jag funderar förstås på hur jag ska göra vid kommande resor. Kanske skaffa fler minneskort istället och strunta i resedator. Här hemma så flyttar jag över bilder till externa hårddiskar lite då och då. De bilder jag är mest rädd om lägger jag på flera olika hårddiskar, och Islandsbilderna har jag även på skivor. Jag har för mycket bilder, borde rensa riktigt ordentligt någon gång 😀

      Kommentar av sonjac | augusti 17, 2010 | Svara


Kommentera

