Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Tylö sand och Falkenberg

Idag svängde vi ner till Tylö sand. Jag ville verkligen bada i havet och vi har inte haft tid med det tidigare 😦 Vilken underbar strand, hur lång som helst och med mjuk ljus sand. Det var 19 grader i vattnet men full sol. Inte många badade fast det var ljuvligt. Jag doppade mig lite snabbt och sen fortsatte vi mot Falkenberg.

Vi åkte utefter kusten och stannade till vid Steninge på några ställen och kollade om vi skulle hitta en ordentlig stenstrand, sen stannade vi också till och åt lite lunch. Där ringde Janne och bokade oss på vandrarhemmet i Falkenberg och nu är vi där. Gratis internet, rent och med riktigt stora utrymmen. Solen skiner idag, men vi vet inte vad vi ska hitta på ikväll. Någonstans ska vi fota lite natur, kanske kan jag bada lite till då 😀

augusti 10, 2010 - Posted by | ditt och datt

8 kommentarer »

  1. När man åker över Tjörnbroarna och fortsätter mot Orust passerar man fantastiska strandängar… om ni inte har andra planer kunde ni kanske hinna det på uppvägen

    Kommentar av mariasbokliv | augusti 10, 2010 | Svara

    • Vi har precis checkat in på ett STF vandrarhem vid vattnet i Stenungsund, men det spöregnar så vi väntar nog en stund med att spana in stranden 🙂

      Kommentar av sonjac | augusti 11, 2010 | Svara

      • Synd att jag flyttat då!

        Kommentar av mariasbokliv | augusti 11, 2010

      • Ja… varje gång jag hör eller läser om Stenungsund tänker jag på dig och på din Zoopetblogg där du beskriver facklandet 😀 Måste vara skönt att slippa det oljudet.

        Kommentar av sonjac | augusti 11, 2010

  2. Tyckte väl att jag såg er när jag kollade kartan 😉
    Skämt åsido, jag var tvungen att kolla vart ni är på väg, är väldigt dålig på Sveriges geografi. Tylösands badet såg väldigt häftigt ut från luften. Att vandrarhemmet ligger vid vägen som du nämnde tidigare håller jag med om att det kvittar väl, man ska ju inte vara allt för mycket där förutom att sova.. 😀 frikostigt verkar det ju vara i alla fall.
    Kram

    Kommentar av CD | augusti 11, 2010 | Svara

    • Det är kul att följa en tripp såhär på nätet, alltid fastnar någon plats i minnet.
      Nu är vi i alla fall i Stenungsund.
      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | augusti 11, 2010 | Svara

  3. Jaha ja, ni är minsann i Halmstad utan att hälsa på! 😉 😀 Låter som att ni har en mycket trevlig resa. Jag har förresten inte badat i havet (det svenska alltså) än i år – lite dåligt när man har så fina stränder på nära håll. Men efter 29 grader i Indiska oceanen känns 19 grader väldigt kallt. Och jag är en riktig badkruka. 🙂

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | augusti 11, 2010 | Svara

    • Ja jag förstår att du inte badat här efter Maldivresan. Det är en anings tempskillnad på vattnet 😉

      Kommentar av sonjac | augusti 11, 2010 | Svara


Kommentera

