Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Höganäs, Kullen

Oj vad jag kommer att ha ont i morgon, men det var det värt. Jag tog en 1 grams alvedon i förebyggande syfte och det hjälpte nog lite.

Micke Persson som bor med sin familj i Höganäs guidade oss idag och det blev så lyckat. Men det var rätt mycket traskande och ”klättrande”. Vi tog oss ner till en väldigt vacker vik som heter Djupadal. Jag fotade en skylt med namnet, annars hade jag inte kommit ihåg det 😉

Sen åkte vi till Kullens fyr och kikade lite och efter det åkte vi en bit till, sen en promenad med klättring nedför en brant med uppspända rep som man kunde hålla sig i då man gled/hasade nerför. Belöningen när vi kommit ner var en stor grotta som havet urholkat innan landhöjningen. Nu låg den väl 3 meter över havsytan.

Vi kravlade/gick/kanade oss vidare en bit till en annan grotta och där hittade vi grottspindlar med äggkokonger. Huuu, vad stora spindlarna var. Jag tog några bilder på dom med så det kommer upp senare.

Efter det här äventyret idag åkt3e vi och åt pizza tillsammans med Micke och resten av hans familj som anslöt, gott. Sen handlade Janne och jag lite och nu är vi helt utslagna på vandrarhemmet.

Jag kommer att sova bra inatt 😀 Och ha ont i morgon 😦 Men det var det värt 😉

augusti 9, 2010 - Posted by | ditt och datt, sjuk

2 kommentarer »

  1. Vad spännande det låter.. så ingen Kullaman, i serien så var de uppe vid fyren har jag för mig 😀 Såg dig på bilder hos Janne, bra kämpat. Skulle inte ha kunnat gjort det själv med mitt problem just nu. Hoppas att du inte har för ont i dag efter strapatserna.
    Kram 🙂

    Kommentar av CD | augusti 10, 2010 | Svara

    • Vi fick höra av Micke att grottan som är med i Kullamannen inte finns där utan någonstans mitt i Skåne.

      Jo jag har rätt ont, knaprar extra starka alvedon 🙂 När jag kommer hem igen ska jag nog tillbringa rätt mycket tid i soffan och kolla på Midsommerfilmerna jag fick av dig.

      Just nu har vi precis checkat in på ett vandrarhem i Falkenberg. Det är helt ok, stort, rent och gratis internet 😉 Men det ligger inte naturskönt utan utefter en trafikerad väg. Fast jag tror inte det blir något problem med det.

      Kramisar Sonja!

      Kommentar av sonjac | augusti 10, 2010 | Svara


Kommentera

