Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nytt hår och korkade kommentarer

Jag fick en förnedrande kommentar nyss som jag spammarkerade och raderade 😀 Den gick ut på att kärringar som inte har något vettigt att ha åsikter om kunde bli upprörda över de här skotska ölflaskorna som var insydda i uppstoppade smådjur. Djuren var tydligen trafikdödade och då var produkten helt ok enligt spammaren, men det ändrar inte min åsikt: korkat, dyrt och en fullständigt onödig produkt som aldrig borde tillverkats 😉 Jag tror inte att fler män än kvinnor tycker produkten är ok.

Eftersom det här är min blogg bestämmer också jag vad som är spam. Nedlåtande kommentarer godkänner jag inte. Jag har bara fått det en gång tidigare och han hamnade också i papperskorgen 😀 Är man saklig och håller sig till ämnet utan att diskriminera någon är det ok även om man inget hellre vill än att köpa och dricka denna öl.

Nu till något roligare, det har börjat växa ut hår på mig lite här och där efter cellgiftsbehandlingen. Jag är gladast över är att ögonfransarna har kommit tillbaks. Dom är inte så långa än men täta och mörka. Det gör väldigt mycket för hur pigg man ser ut.

Armar, ben mm har också börjat få lite hår igen och på huvudet är det nog 10 mm nu. Det som kommit där först är vitt, men nu börjar det blandas upp med lite mörkare också. Jag hade börjat bli rätt grå i skallen innan jag klippte av allt så det kommer förstås att vara väldigt grått. Men det gör inget alls, morsan har snygg grå färg på håret, kanske jag får samma.

juli 28, 2010 - Posted by | sjuk

13 kommentarer »

  1. Rätt Sonja! Sjukt och vidrigt är vad det är med uppstoppade djur och flaskor i dem! Fattar inte hur man kan komma på nånting sånt! S-J-U-K-T!

    Annars låter det ju bra med dig…hoppas bara att inte skägget växer också! Det vill du väl inte va? Det vore väl att överdriva väl!? 😉

    Steffe

    Kommentar av Steffe | juli 28, 2010 | Svara

    • Det är lite skumt med hårväxten faktiskt. Det har börjat komma lite ljusa fjun, mer än jag haft tidigare, neråt bakdelen av kinden, där karlar har polisonger. Men det är nog cellgifterna som spökar fortfarande. Min sjukgymnast som ger mig akupunktur berättade att det tar 6-8 månader innan alla rester av cellgifterna är borta. Jag ska kolla det med min läkare också om jag kommer ihåg. Men jag tror nog det är så.

      Kommentar av sonjac | juli 28, 2010 | Svara

  2. Självklart skall du spammarkera nedlåtande kommentarer. Sådana kommentarer blir inte till nytta för någon, och du är inte värd dom.

    Roligt med håret 🙂 Du blir mer lik dig själv nu när ögonfransarna markerar ögonen.

    Kommentar av Janne Arleklint | juli 28, 2010 | Svara

    • Japp, släpp inte in några dumskallar in i bloggen 😀

      Kommentar av sonjac | juli 29, 2010 | Svara

  3. Vill bara tala om att jag tycker att det är snyggt med grått hår. Kram

    Kommentar av Guy Palm | juli 28, 2010 | Svara

    • Tack ska du ha Guy 🙂 Jag har inget problem med det som växer ut, gillade det här helvita som kom först, men nu är det lite mixat med något mörkare också.
      Kramar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | juli 29, 2010 | Svara

  4. Milda himmel, vilken korkad ide att sy in en ölflaska i ett uppstoppat djur. Är jag väldigt gammalmodig som undrar om det inte vore bättre att satsa på att brygga ett riktigt bra öl istället för en massa fånigt effektsökeri?

    Kul att läsa att det går framåt för dig i alla fall! Intressant att akupunkturen fungera så bra också.

    Själv har jag varit och är fortfarande på semester -nyss hemkommen från Budapest är jag nu i de djupaste Smålandsskogarna och blir här ett tag till. I Budapest hittade vi förresten en jätterolig butik som var en sorts antikvariat för kameror, filmkameror, spottar, framkallningsutrustning och annat skoj. Åsa och jag gick nästan i spinn då vi såg ett helt kylskåp fullt med svart-vit Ilford-film, i allt från 64 till 800 ASA. Vi var allvarligt sugna på ett mikroskop, men väskorna var redan fulla med salami och palinka, så det får anstå till någon annan gång.

    Sommarhälsningar;

    /Joakim C.

    Kommentar av Joakim C. | juli 28, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Huvudet på spiken som vanligt Joakim 😉

      Mja, jag kan inte säga säkert att akupunkturen funkar än, men kanske. Det är lite svårt när temperaturen gått så mycket uppåt och ner ute (och inne). Jag svettas ändå liksom… ja, ja det blir nog bra med tiden.

      Budapest, vad spännande. Ett riktigt mikroskop skulle vara kul. Jag gillar ju makrofoto och att kunna spana in grejer på riktigt, riktigt nära håll är lockande.

      Hälsningar tillbaks, med lite dimma idag konstigt nog 😀

      Kommentar av sonjac | juli 29, 2010 | Svara

  5. Kul med håret. Jag är nog också rätt grå under det jag färgar, men jag har inte riktigt velat titta efter. Pappa blev gråhårig tidigt, så det är ju inget underligt. Har funderat på att bleka ur all färg och istället lägga dit blont, men frissan säger att jag är för mörk än och kommer att få mörk utväxt så… bara att vänta alltså. Du får ta en ny ansiktsbild så att man ser ögonbrynen nu då! Jag har aldrig tänkt på att man skulle se mindre pigg ut utan. På 1400-talet var det ju superinne att raka hela pannan och hjässan, samt ögonbrynen (på både flickor och kvinnor), ska titta lite på såna bilder och se om jag tycker att de ser tröttare ut. Det kan ju faktiskt vara så att du samtidigt har blivit piggare också!

    Visst är det trist när man får någon kommentar sådär. Jag har avvisat två från min blogg, helt onödigt skrivna, fast på helt olika sätt. Det är skönt att ha sin egen lilla värld ibland 🙂 så stå på dig!

    Kommentar av Anna | juli 29, 2010 | Svara

    • Min pappa blev grå väldigt tidigt också medan mamma behöll färgen längre.
      Det var ögonfransarna jag skrev 😉 När dom är näst intill borta ser ögonlocken större och mer hängiga ut. Nu när fransarna börjat blir täta, men korta, gör det stor skillnad. Mina ögonbryn är det inte mycket att hurra för, de är väldigt ljusa.

      Ja jag förstår inte varför folk tror de kan skriva vilka dumheter som helst i en kommentar till en privat blogg. Det är bra med modereringsfunktionen, men jag har också bara behövt spammarkera och kasta två inlägg. Bägge lika dumma och kränkande på samma sätt.

      Kommentar av sonjac | juli 29, 2010 | Svara

      • Oj, jag visste inte att man till och med tappade ögonfransarna. Din blogg är lärorik. Måste vara skönt att få dem tillbaka för att de ju skyddar ögonen också.

        Kommentar av Anna | juli 30, 2010

  6. Tyvärr finns det enstaka individer som tar skydd bakom anonymiteten på nätet och häver ur sig dumheter i kommentarfält till bloggar, diskussionforum etc. Jag hade en som härjade hos mig för något år sedan och det var en trist erfarenhet. För övrigt kan jag inte för mitt liv begripa vitsen med att sy in en ölflaska i ett uppstoppat djur. Bättre är att stoppa in biran där den hör hemma – i kylen, i väntan på att öppnas!

    Kul att du börjar få tillbaka håret nu. Dessutom är grått hår jättesnyggt! 😉

    Kommentar av Staffan H | augusti 1, 2010 | Svara

    • Jag håller med dig Staffan 😀

      Kommentar av sonjac | augusti 2, 2010 | Svara


Kommentera

