Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Svalt och skönt nu

Äntligen är hettan borta 😀 Nu går det att andas ute, det går att sova ostört och det är roligt att vara ute igen.

Den här veckan har flugit iväg, akupunkturen har funkar och portspolningen gick väldigt bra. Distriktssköterskan som gjorde det var oerhört proffsig. Igår var jag hos en mailkompis och fikade lite och snackade. Det var trevligt med lite avbrott. Jag har svårt att åka iväg hemifrån om det inte är tvingande läkartider men när jag väl kommit iväg så funkade det fint. Jag kollade restider mm på SLs reseplanerare och fick tips om en resväg jag inte hade kommit på själv. Det blev riktigt bra, jag slapp åka in till Centralen, tycker sträckan från T-bana till pendel är supertrist, smutsig och tråkig väg genom ”suckarnas gång”. Men jag tog den vägen tillbaks, nästan i alla fall. Gick från Centralen till Östra station för att få till en promenad på 30 min.

Få se om det blir lite fotande i helgen, SMHI har lovat lite regn i helgen igen, dom har inte gissat rätt på kommande regn på hela sommaren, hoppas det stämmer den här helgen… mina blommor och gräset lider 😉

juli 24, 2010 - Posted by | ditt och datt

6 kommentarer »

  1. Familjens Stockholmsbesök fick mig iaf att inse varför alla bloggare därifrån klagat på värmen… Kram!

    Kommentar av mariasbokliv | juli 25, 2010 | Svara

    • Jasså ni har inte haft det så här varmt där neråt landet 🙂

      Kram-kram!

      Kommentar av sonjac | juli 26, 2010 | Svara

  2. Svalt? Ja! Skönt? NÄÄÄÄÄ… hutter, man kan få frostskador när temperaturen sjunker med 15-20 grader bara så där ju!
    Men det regnade i allafall 🙂 …

    Kommentar av Lilla Damen | juli 25, 2010 | Svara

    • Du hade ju en stor trädgård, eller hur? Växterna njuter nu 😀
      Men visst är det fantastiskt att från en dag till den andra kan tempen sjunka så mycket fast det är sol, fascinerande.

      Tyvärr kommer ju mördarsniglar och fästingar fram nu med, dom gillar också fukt och svalare väder. Ja, ja är det inte det ena så är det det andra sa gumman som blödde näsblod 😉

      Kommentar av sonjac | juli 26, 2010 | Svara

  3. Sant, regnet var bra 🙂 …
    Fästingarna har ätit på mig hela sommaren, men äckel päckel sniglarna är verkligen i högform nu efter regnet… har ca 5-6 st per kvadratmeter 😦 .

    Kommentar av Lilla Damen | juli 27, 2010 | Svara

    • Usch då, jag brukar få fästingar man har klarat mig hittills. Men snäckor, speciellt vinbärssnäckor har jag sett väldigt mycket av nu efter regnet.

      Kommentar av sonjac | juli 27, 2010 | Svara


Kommentera

