Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Akupunktur

Det gick bra igår, förutom att det var läskigt varmt på tåget/tunnelbanan in till stan. Men akupunkturen kändes ok. Jag fick 17 nålar, fyra i varje arm/ben och en uppe på huvudet. Jag låg med nålarna ungefär 30 min och sjukgymnasten som satte i dom snurrade på dom ett par gånger.

Efter det åkte jag till jobbet och lämnade in det nya läkarintyget och satte mig och snackade med kollegerna i fikarummet. Det var trevligt. Det är tydligen precis samma problem med tågen i värmen som tidigare somrar. AC fungerar inte som den ska ute i kupeérna där resenärerna sitter och bromsarna blir överhettade och larmar.

Jag passade på att tömma mitt postfack och hämta ut en ny JTF, orkar inte förklara vad det är men en massa regler och beskrivningar hur tågen ska framföras i normalfall och när det är problem med t ex signaler mm. Hm, ja det blev ju en förklaring ändå. Jag känner att jag måste sätta mig och plugga lite med den här innan jag så småningom börjar jobba. Det känns inte som jag kommer ihåg någonting just nu.

När jag kom hem duschade jag och slocknade i soffan några timmar, med fläkten på bordet. Sen orkade jag bara titta på en DVD, Seven. Det var länge sedan jag såg den, men den var fortfarande bra.

Idag är det lika vidrigt väder, usch! Förresten så såg jag inga lysmaskar igår, och kvällen innan syntes bara en till.

juli 13, 2010 - Posted by | sjuk

2 kommentarer »

  1. Det är inte vidrigt ju – :))Härligt med värme, fast okej… lite för varmt ibland då.

    Seven har jag sett en gång, aldrig mer!! En bra film, men otäck.

    Kram!

    Kommentar av Malin Hellesø | juli 14, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Du erkänner att det är en aning för varmt 😀
      Jag såg Seven för länge sedan också, då tyckte jag den var rejält otäck. Vet inte om jag blivit lite avtrubbad eller om det är bara för jag sett den men den kändes inte riktigt lika otäck den här gången.

      Kramar!

      Kommentar av sonjac | juli 14, 2010 | Svara


Kommentera

