Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Tredje gången gillt

Ikväll har jag lurpassat på lysmasken igen. Bara en syns till och den klättrade upp på sina strån ca 22,30. Då var det fortfarande lite ljus ute så jag provad att fota den utan blixt, ISO på 2500, tror jag det var, bländare 2,8 och slutare… 1/25. Måste kolla exif, ändrar om jag minns fel.

Tog några bilder med blixt också, så att man riktigt ser hur den ser ut. Ingen skönhet precis, den där gröna sandjägaren är bra mycket snyggare. Men den lysande underdelen är cool.

juli 7, 2010 - Posted by | insekter

8 kommentarer »

  1. Hejhej! 🙂 Fin bild! Snart åker jag förbi Solna! 😀

    Kommentar av Daniel | juli 8, 2010 | Svara

    • Gör du, vad festligt. Jag bor inte precis i Solna men när jag jobbar kör jag också förbi där rätt många gånger per dag 😀

      Kommentar av sonjac | juli 8, 2010 | Svara

  2. Hej du jag hoppas du mår ganska bra jag ska åka till gotland på måndag och stanar i treveker,många kram maja

    Kommentar av maja karlsson | juli 8, 2010 | Svara

    • Ååh, och jag som trodde att nu äntligen är det någon annan än jag som tycker lysmaskar är superhäftiga 😉

      Hoppas ni får det mysigt på Gotland med lagom värme och kanske lite havsbad.

      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | juli 8, 2010 | Svara

  3. Heheee… Märkte inte ens att jag åkte förbi Solna! Jag hade nog så festligt på charter tåget! 😛

    Kommentar av Daniel | juli 9, 2010 | Svara

    • Jasså du åkte tåg, och charter? Nej man märker nog inte Solna om inte tåget stannar då. Men Centralen borde du ha lagt märke till 😉

      Kommentar av sonjac | juli 9, 2010 | Svara

  4. Din första bild i detta inlägg tycker jag personligen är di bästa bild på lysmasken.
    Lyset från masken syns tydligt samtidigt som omgivningen finns där.
    Bra jobbat!

    Kommentar av Janne Arleklint | juli 9, 2010 | Svara

    • Det är min favorit också, hoppas du kan fota på dom i morgon kväll/natt. Jag lånar gärna ditt kamerahus, och makro, några minuter för att få lite mindre brusiga bilder på högt ISO utan blixt.

      Kommentar av sonjac | juli 9, 2010 | Svara


Kommentera

