Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sommarkrukor

Nu har natten glidit över på fredag. Men igår, torsdag, blev en slö dag. Jag sov väldigt dåligt. Kanske blev det för mycket intryck från onsdagen då jag träffade några NFFare och kollade på fågelutställning på Kulturhuset och sen satt och babblade på en pub på Söder några timmar. Det var väldigt trevligt, men jag sov dåligt sen.

Så igår (torsdag) tog jag tåget till Plantagen, Bergianska och handlade några plantor för att ersätta dom penseér som kollapsat i värmen. Jag tror det blev rätt bra. Jag ska ta bättre bilder när det är vettigare ljus.

Sen har jag bara slappat hemma, inte hackat speciellt mycket på datorn utan läst ut en bok och påbörjat en annan. Jag har fått ett ryck och börjat läsa om min pocketböcker av Birgitta Trotzig. Det är inga deckare precis, men jag har ingen aning om vad jag ska kalla det hon skriver. Hon har ett helt unikt sätt att berätta en historia. Alla böcker jag läst av henne har handlat om de mest fattiga och usla människor som försöker överleva på Skånes slätter. Det är fattigt, trasigt, smutsigt, lerigt, snuskigt och folk är elaka mot varandra. Men ibland glimmar det till, någon person blir lite mer lysande, lite snällare… men dör oftast ung. Det kan vara från olika tidsepoker, 1500 ibland och 1920 eller 1945 i någon annan berättelse. Jag tycker det hon skriver är magiskt, och jag återvänder med jämna mellanrum. Om man inte läst henne tidigare kan man börja med t ex Dykungens dotter.

Sen tittade på Shutter Island på DVD. Slutet var intressant, jag måste nog läsa om slutet i boken, jag fattade inte riktigt vad som hände i boken. Jag är inte helt säker på att det är samma slut i film och bok.

Jag tog ingen skogspromenad, har ont i en höft och tänker vänta med att försöka springa på rundan.

På måndag ska jag och Janne till min läkare. Det blir spännande att höra vad blodvärdena kravlat sig upp till nu. Ska ta blodprov idag (fredag) hos min husläkare.

juli 1, 2010 - Posted by | blommor, sjuk

2 kommentarer »

  1. Sonja skrev: ”…då jag träffade några NFFare…”

    Huuu, vilken skräckupplevelse det måste ha varit!! 😉 😀

    Steffe

    Kommentar av Steffe | juli 2, 2010 | Svara

    • Steffe, du skräms 😉 Jag fick för mig att jag tänkt fel på förkortningen igen, jag brukar göra det ibland och det är riktigt pinsamt.

      Kommentar av sonjac | juli 2, 2010 | Svara


Kommentera

