Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Tyst från Janne…

Nu är det fem timmar sedan Janne ringde och berättade att han och hans kollega i deras hyrbil blivit påkörda bakifrån av en lokal kvinna. Ingen skadad vid kollisionen  men en MC-polis var på väg fram då han slutade prata. Vad händer? Blir de trakasserade av polisen eller håller de på och trasslar med försäkringsbolag?

Jag tog en promenad med kameran och hittade denna lilla fågelunge som inte trodde den syntes. Någon trast tror jag, koltrast kanske?

Jag hittade mer smultron, dom gömmer sig i gräset.

Och den stora blåklockan har slagit ut med en första klocka.

Kan detta möjligen vara vitpyrola? Det finns ett ställe i skogen där det finns otroligt mycket sådana här utslagna blomstänglar.

Jag skriver en rad så fort jag fått höra något från Janne… jag är lite orolig nu 😦

juni 21, 2010 - Posted by | blommor, fåglar, Janne

3 kommentarer »

  1. Hej igen Sonja!

    Förstår att du är orolig, det hade jag också varit…
    Jag brukar tänka på det de gånger vi har hyrt bil i andra länder (eller kört med egen bil för den delen) – tänk om det skulle hända något, man skulle ju känna sig helt bortkommen och hjälplös.

    Hoppas att det löser sig på bästa sätt för dem.

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | juni 21, 2010 | Svara

  2. Usch, du måste vara jätteorolig. Hoppas du hört något snart.
    Kram Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | juni 21, 2010 | Svara

  3. Jodå, han glömde ringa, gick och åt efteråt med sina kolleger och hade inte en tanke på att jag undrade hur det gått. Det tog lite tid bara för polisen att skriva rapport, inget annat.
    Det är bättre att han inte ringer och berättar om något händer så slipper jag vara orolig för att han sitter i fängelse och torteras eller något sådant. Jag skulle aldrig åka till sådana länder på semester, eller överhuvudtaget 😦

    Kommentar av sonjac | juni 21, 2010 | Svara


Kommentera

